ze krijgen o.a. dunnere ontlasting; derhalve veel zure poeperitis en deze stinkt nog meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze dan beginnen met het eten van andere dingen. De maag is daar nog niet aan gewend. Dus verandert de ontlasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de spuitluier tja diaree dus, rode wangen koorts kan ook nog. en dat allemaal door een bepaalt hormoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door spanning en pijn krijgt het een andere consistentie en wordt sneller uitgescheiden en vaker... Dus volume neemt niet toe maar kleur, geur en frequentie verandert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant, ja. Die hoeveelheid luiers vind ik niet zozeer het punt, maar wel dat het om dunne en ook zure poep gaat die de billetjes aantast. Er moet een samenhang zijn met 'het metabolisme'; eerste idee: door de groei van tanden wordt extra veel kalk aan het voedsel onttrokken, en kalk is basisch dus daarom wordt de poep zuur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat het een bijwerking is. De tanden komen door en er wordt dan een hormoon aangemaakt dat daarvoor zorgt. Zou het kunnen dat dat hormoon ook op de darmen werkt en zo zorgt voor de andere ontlasting?
Het heeft geen samenhang met voedsel, want ook bij latere tanden en kiezen verschijnen de 'tandenbroeken' terwijl er dan aan het eten niets meer verandert.