Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telt inkomen van mijn vrouw mee voor de alimentatie van mijn kind?

Mijn kind woont bij haar moeder. Ik ben getrouwd. Moeder wil kinderalimentatie opnieuw berekenen. Telt inkomen van mijn vrouw mee?

5 maanden geleden
in: Kinderen
2.5K
TurfGraver
5 maanden geleden
Ja .
Castle
5 maanden geleden
Op het moment dat de vader met een nieuwe partner trouwt, verandert er voor wat betreft de kinderalimentatie niets. De nieuwe partner van de vader met wie hij is getrouwd wordt niet onderhoudsplichtig voor zijn kinderen. Dat komt omdat de kinderen niet bij de vader wonen. Bron: https://www.wvtadvocaten.nl/kinderalimentatie-en-inkomen-nieuwe-partner/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt ervan af, of je kind bij jou staat ingeschreven. Als dat het geval is, dan maakt je kind onderdeel uit van jouw gezin en is je nieuwe echtgenote voor de wet de stiefmoeder van je kind, en daarmee onderhoudsplichtig. Dit kan gevolgen hebben voor de hoogte van de kinderalimentatie.
Maar staat je kind ingeschreven bij de moeder, dan verandert er niets. Je nieuwe vrouw heeft namelijk geen onderhoudsplicht voor jouw kinderen uit een eerdere relatie, die geen deel uitmaken van haar gezin.
(Lees meer...)
5 maanden geleden
tinus1969
5 maanden geleden
Inkomen van je partner heeft invloed op je draagkracht, en daarmee idd op de hoogte vd kinderalimentatie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding