Kan ik mijn baby (10m) permanent in een campingbedje laten slapen als er een ledikant matrasje in ligt?

Ik leg mijn zoontje altijd eerst in zijn ledikantje. Maar als ik naar bed ga haal ik hem eruit en leg ik hem bij mij in bed. Dit is de enige manier waarop hij de hele nacht doorslaapt. Maar ik vind het gevaarlijk om hem bij mij te laten slapen. (straks stikt ie onder de dekens o.i.d). Kan ik naast mijn bed een campingbedje zetten met een ledikant matrasje erin, dat ie daar in slaapt? Het ledikantje op mijn kamer zetten is geen optie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet permanent doen, voordat hij 18 jaar was zou hij wel weer naar zijn eigen kamertje mogen... Maar maak je niet druk, dit kan helemaal geen kwaad. Doe gewoon wat voor jullie werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet meer in jouw bed,levensgevaarlijk. Een campingbedje is geen enkel probleem als je het doet zoals marjanne in haar antwoord schrijft,maar hij went er ook aan en dan wordt het voor hem moeilijker om aan zijn eigen kamer en bedje te wennen als de tijd daar rijp voor is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met 10 maanden is bij papa en mama in bed slapen niet meer levensgevaarlijk hoor Maria. Ik schat dat de helft van de wereldbevolking het zo doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens, Stippel.
Ik doe het ook zo, Maria, mijn baby gaat 's avonds in haar eigen bedje en als wij gaan slapen verhuist ze mee naar haar campingbedje-met-echt-matras op onze kamer. Fijn hoor, dat je kind zo veel bij je mag zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh. Maar hij huilt normaal helemaal niet ‘s nachts. Pas als hij merkt dat ik hem niet kom halen gaat hij huilen. Ik woon alleen met de kleine en zijn kamer ligt ver van mijn kamer. Ik vind het dus geen veilig idee als hij daar de hele nacht alleen ligt en ik ver weg ben. En ik heb hem natuurlijk gewoon graag bij me :)!

Antwoorden (2)

Nou, dat lijkt mij geen probleem hoor.
Het kan wel zijn dat de bodem van zo,n bedje helemaal dicht is, waardoor het matrasje niet kan "ademen" , als dat zo is, dan overdag als hij er niet inligt...het matrasje op zn kant zetten om te ventileren, want een matras wordt altijd vochtig.
Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Het matrasje moet natuurlijk wel goed passen in het bedje, zodat hij nergens tussen komt te liggen,
maar dat snapte je vast zelf ook al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja met een goed stevig matrasje kan dat wel, want daar gaat het uiteindelijk om! Je kan je baby ook boven op je dekbed met een eigen dekentje of trappelzal leggen, zodat je baby dus niet onder jouw dekbed komt te liggen. Dat heb ik ook zo vaak gedaan!
maar ik snap niet zo goed waarom jouw baby anders s nachts niet doorslaapt? je leert je kind zo wel aan dat als het huilt het altijd zijn zin krijgt en bij jou mag liggen.
Ik zou toch eens proberen s nachts gewoon naar je kind toe te gaan in zijn eigen bedje en dat een aantal nachten volhouden. En dan alleen fluisteren tegen hem en geen licht aan en hem er ook niet uithalen maar gewoon in zijn bedje troosten. En niet gelijk bij elke kikje komen, maar even wachten of je kind niet gewoon weer vanzelf in slaap valt. Een baby kan je nu nog aanleren dat hij gewoon in zijn eigen bed en eigen slaapkamer moet slapen. Als je het uit zijn bed blijft halen went hij daaraan, zie dat maar weer eens af te leren als hij groter is. Succes!