Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ons zoontje van 3 hoest 's nachts flink maar overdag niet. Wat kan de oorzaak zijn?

Hij heeft regelmatig 's nachts flinke hoestbuien. Zo te horen hoest hij daarbij ook slijm op. Overdag hoest hij nauwelijks.
In welke richting moeten we de oorzaak zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

's Nachts ligt hij natuurlijk, overdag niet. Wordt er goed geventileerd op zijn kamer? Ligt er vloerbedekking, etc, etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de oorzaak moet je even bij de huisarts langs ,

wat kan helpen voor de nacht is een extra kussen onder het hoofdeind zodat hij wat hoger ligt met zn hoofd /borstgedeelte .

dit werkte bij mijn kinderen goed ,omdat het plat liggen juist het hoesten opwekte .

Verder werkte een sjaal en natte doek om keel en dampo op de borst in wrijven ook goed ,

het moest broeien is mij geleerd door ervaren iemand met huis tuin en keukenmiddeltjes .

Na een paar dagen werd er snachts minder gehoest en was het zomaar over .
dus het werkt !


wilde ik je toch even meegeven .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nachtelijk hoesten kan ook een uiting zijn van allergisch astma. In de meeste gevallen bestaat er een allergie voor huisstofmijt. Vaak hebben kinderen daarnaast ook last van eczeem, niezen etc

Maar nachtelijk hoesten kan zoveel oorzaken hebben, denk aan:

- een bovenste luchtweginfectie
- allergisch astma
- andere luchtweginfecties

Wacht niet, maar ga gewoon naar een huisart voor alle zekerheid. Daar kunnen ze jouw het beste verder helpen
succes :)

Toegevoegd na 21 minuten:
huisarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet iemand die om elk wissewasje naar de huisarts rent.
Hierbij denk ik meteen aan een allergie. Heeft hij een wollen of donsdekbed? Vloerbedekking op zijn slaapkamer? Stoffige knuffels in zijn bed?
Je kunt bij de huisarts een allergietest aanvragen om deze zaken uit te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding