mijn kind is 5j en heeft x benen en platvoetjes,kinderarts zei gaat vanzelf weg voor 5j.Maar ze heeft het erger nu vind ik wat moet ik doen?

Ze kan geen snelheid maken met het lopen, ze loopt moeizaam, als we gaan wandelen klaagt ze al gauw dat ze moe is en pijn heeft. de kinderarts heeft er nooit iets ernstigs uitgehaald ze heeft neiging tot x beentjes zei hem altijd maar is nog binnen de grenzen. mijn dochtertje klaagt gauw van pijn in de rug de knieën en haar voetjes. Weet niet wat te doen. De foto die bijgevoegd is is het rechtse meisje mijn dochterjte staat met knieën tegen elkaar en voetjes staan van elkaar af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie geen foto, maar als ik dit zo lees klinkt het niet echt goed. Bel een keer een fysio op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak een afspraak bij een podoloog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geprobeerd foto te plaatsen maar lukt mij niet om om tekst aan te passen is mij ook nog niet gelukt. Heb vanmiddag een vrije consultatie bij een orthopeed ben benieuwd wat hij te vertellen heeft. Dank je voor je reactie

Het beste antwoord

Als ik je verhaal lees zou ik het er zeker niet bij laten zitten. Minstens zou een orthopeed er naar moeten kijken.

Wij hebben vergelijkbare problemen gehad met onze dochter, dat is een traject geworden met steunzolen, toen orthopedisch schoeisel en daarna operaties (ze is nu 18). Ze is begeleid door allerlei artsen, maar pas na de operaties hebben ze nu ontdekt dat de vergroeiing waarschijnlijk veroorzaakt is door een ziekte aan haar zenuwen. Het is nogal zuur om dan de neuroloog te horen vragen waarom er eerder nooit naar de zenuwen is gekeken.

Als je ziet dat ze nu niet goed kan lopen lijkter mij alle reden om er specialisten naar te laten kijken! Misschien kan het vanzelf goed komen, maar dat is niet altijd het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben te woensdag bij haar naar orthopeed geweest en moet voorlopig alleen steunzooltjes dragen, en volgend jaar gaan ze kijken of er verbetering in zit als dat niet zo is gaan ze verder onderzoeken doen. heb de laatste dagen niet meer achter pc geweest heb mijne vinger gebroken. is wat moeilijker om te surfen. vriendelijke groetjes en dank je wel voor de reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal je antwoord goed onthouden en zal er waakzaam voor zijn. Ikga nu afwachten tot volgend jaar en als er geen beterschap is met dfe zooltjes ga ik er mee verder. vind het soms zo moeilijk om een beslissing te nemen omdat de ene dokter zegt dit en de andere dat maar ik ga vanaf nu vanuit mijn gevoel handelen dat heeft tot nu toe het meeste opgebracht. vriendelijke groeten

Andere antwoorden (4)

Op therapie gaan, en probeer je kind zo vaak mogelijk goed te laten lopen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was ging ik eens met haar naar een orthopeed.
Kinderen kunnen al op heel jonge leeftijd een steunzooltje krijgen, vaak vanaf 3½ jaar al als het nodig is. Het is waar dat een soepele platvoet zich normaal kan ontwikkelen, maar waarom met pijn laten lopen als een goed aangepast schoentje haar voet ondersteunen kan en zij zonder pijn kan rondstappen? Ook heel goed is het om haar op blote voetjes door het zand te laten lopen/spelen.
Helaas is het daar nu te koud voor, maar laat haar ook thuis op blote voetjes rondlopen. dan moeten de teentjes meer grijpen. Als het weer warmer wordt moet je haar zeker in het warme zand laten lopen op blote voetjes. Is zo'n goede therapie!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een afspraak vanmiddag zal een bericht posten als ik meer weet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze moet nu steunzooltjes dragen en als het volgend jaar niet verbeterd is gaan ze verdere onderzoeken doen, dankje wel voor je reactie.
Het wordt erger geef je aan heb je al weer contact gehad met je kinderarts?Ga naar hem/haar terug en geef aan wat je bevindingen zijn.Vraag wat nu te doen misschien foto's maken van je dochter haar rug en bekken of misschien een echo laten maken.Mocht je geen goed gevoel hebben bij het antwoordt van de kinderarts dan is het misschien goed om een second opinion te laten maken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even naar het consultatie bureau gaan. Hun kunnen dat goed beoordelen en je eventueel doorsturen naar een orthopeet. Mijn zoontje heeft ook x benen. Tegen mij zeiden ze dat hij nu nog te jong is. maar als het over een paar jaar nog is zullen ze hem zeker doorsturen.