Hoeveel geboortes vinden er ongeveer plaats per jaar in Nederland?

Hoeveel mensen worden er per jaar in Nederland geboren? Het maakt niet uit of de kinderen in Nederland wonen of niet of Nederlander zijn. Weet iemand ongeveer het aantal geboortes per jaar in ons land?

8 jaar geleden
in: Kinderen
1.7K

Het beste antwoord

Het CBS, Centraal Bureau voor de Statistiek, weet dat. De recentste tabel is van 21 mei 2014: http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=37201&D1=0-6&D2=0-4&D3=2,7,12,17,%28l-1%29-l&VW=T en daarin staat dat in 2013 het totale aantal levendgeborenen 171 341 was, terwijl het getal over 1990 staat op 197 965.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ hoewel de vraagsteller eigenlijk een ongeveer antwoord vraagt, dit is te precies. :-) in 2014 trouwens weer iets meer dan in 2113: 175.000
http://www.nationalezorggids.nl/kraamzorg/nieuws/23499-2014-einde-aan-daling-aantal-geboorten.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh nou als er nu toch minder kinderen worden geboren kunnen we best wat extra vluchtelingen opvangen.