Tot welke leeftijd is een kind, een kind??

op beschrijvingen van dranken, zoals Monster, staat o.a. niet voor kinderen. Tot welke leeftijd gaat het kind zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij betreft blijf je ook na je 18e een kind tot je beide ouders bent verloren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou betekenen dat je geen kind meer bent als je voor je 18de wees wordt?

Antwoorden (3)

Tot en met zeventien jaar. Vanaf je achttiende ben je namelijk meerderjarig en word je geacht eigen beslissingen te kunnen nemen.
11 jaar geleden
wettelijk gezien tot en met zijn zeventiende.

Maar verder hangt het totaal af van de ontwikkeling van het kind zelf.
Leeftijd zegt niet alles, ook de omgeving, opvoeding, cultuur en sociale contacten spelen een grote rol in hoe lang een kind echt een kind kan zijn.

Een kind in Afrika heeft minder levensjaren de tijd om echt kind te zijn dan in Nederland.
Zelfs op kleinere schaal kan het verschillen.
Een kind uit de stad zal op een andere manier kind kunnen zijn dan een kind dat op een boerderij opgroeit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het hebt over dit soort producten vind ik dat een kind een kind is tot een jaar of 12. Daarboven is het een puber. Alcohol mag ook gedronken worden voor je 18de dus je kunt niet zeggen dat je een kind bent tot je volwassen bent.

In de biologie worden de levensfasen van de mens als volgt gezien: baby-peuter-kleuter-schoolkind-puber-adolescent.

Een kind is in deze onderwerpen dus max 12 jaar. Dat komt overigens ook overeen met het advies over het drinken van energiedrankjes (niet onder de 13): http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/energiedrankjes.aspx