Waarom is mijn zuzje in de avond ziek, maar in de middag niet?

in de middag voelt zij zich prima... maar rond 10/11uur gaat ze kotsen, krijgt ze hevige kop en buikpijn... waarom alleen in de avond?

PS: zusje is 5jaar oud...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Het beste antwoord

Dat komt omdat je zusje in de avond veel minder energie heeft als op de dag!
Ze heeft alle energie opgemaakt voor die dag, en dan gaat het lichaam hevig protesteren.
Als je net wakker bent is je lichaam lekker uitgerust en vol met energie.
Savonds is dat het tegenovergestelde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jou zusje moet om die tijd, 22.00 uur al lang in bed liggen en slapen! Ze wordt ziek van vermoeidheid.

Toegevoegd na 29 seconden:
jou=jouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet ik maar zij wil gewoon niet slapen... zij gaat wel slapen maar dan doet ze `alsof` dus wij denken dat ze slaapt en dan is er wat leuks op tv en dan word ze `Opeens` wakker en gaat ze tv-kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moeten je ouders haar 'opeens' terug naar bed brengen, niks tv-kijken om 10 uur 's avonds.
misschien heeft ze een voedsel intollerantie.
en ik zou (als moeder zijnde) naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet ze kortjakje toevallig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dan moet ze naar de dokter...
Maar het kan ook goed zijn dat ze gewoon echt niet naar bed wil, er zijn kinderen van 5 die heel goed kunnen overgeven als ze zichzelf overstuur maken. Misschien is ze bang om te gaan slapen of ligt ze te tobben in haar bed. Het zou goed psychisch kunnen zijn. Maar ja, dat kan alleen de dokter uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zusje van 5 (!) gaat 's avonds om 11 uur overgeven en krijgt ze hoofd- en buikpijn.

Dat komt omdat zusjes van 5 om 11 uur 's avonds uitgeput zijn.

Het is dan ook vrij gebruikelijk dat zusjes van 5 rond een uurtje of 7 in hun bedjes liggen en minstens 12 uur slapen.
Doen ze dat niet, dan gaat ze dat lichamelijk opbreken.

Als jouw zusje niet kan of wil slapen moeten je ouders echt naar de dokter, anders kunnen er ongelukken gebeuren.

De juf op school zal er ook niet echt blij mee zijn.