Wordt een baby met rood haar ook zo geboren of is het haar eerst zwart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
22K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben met blond haar geboren zegt mijn moeder, nu heb ik zwart haar... raar hé ^^

Het beste antwoord

Soms wel en soms niet.
In de meeste gevallen wordt een roodharig kindje geboren met heel licht of licht rossig haar.
De echte felle roodheid krijgt het haar pas na ongeveer een jaar.
En soms wordt een roodharig kindje met zwart (nest) haar geboren, en kleurt het haar langzaam naar rood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens, +

Andere antwoorden (3)

Iemand met rood haar wordt, net zoals bij andere haarkleuren, gewoon met rood haar geboren. Het kan gebeuren dat iemand met grijs haar geboren wordt, dat is een kwestie van aanleg en kan zowel bij roodharigen als bij andere haarkleuren gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zus en ik zijn allebei met rood haar geboren, en dat is in ons eerste levensjaar (licht)blond geworden. Ons haar kan onmogelijk eerst zwart zijn geweest, want onze ouders waren beide middelblond.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel kindjes worden met gitzwart haar geboren, terwijl beide ouders blond of zelfs lichtblond zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zogenaamd 'nesthaar' is heel vaak gitzwart, en kleurt na verloop van tijd naar de 'eigen' haarkleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+ vanwege je eigen ervaringen. ik had ook zwart haar toen geboren werd (ouder bruin haar) daarna werd het heel licht blond, en nu is het middelblond (maar mijn acties.....!!! OMG, die zijn soms ZOOOOOO blond)
Ik ben geboren met zwart / bruin haar en het is nu blond....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, nog een toverbal! (fluister......sstt....
je geeft geen antwoord op de vraag -rood haar- dus er is kans dat ze je vraag eraf mikken.
misschien kan je nog het nog bijwerken, anders is het zonde van je puntjes :)