Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Openbaar vervoer. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Boete van NS gehad, brief gestuurd maar geen antwoord. Wat te doen?

2 maanden geleden een boete gehad omdat mijn kaart het niet deed volgens de conducteur, maar ik kon nog wel in- en uitchecken. Er zat een klein scheurtje in, maar die zat er al 3 jaar in. De boete gewoon betaald, maar een brief geschreven naar NS en verstuurd naar het adres van deze pagina:
http://www.treinreiziger.nl/reizen/handige_informatie/ik_heb_een_boete
Helaas nog geen antwoord en ook nog geen geld teruggestort gekregen.

Heb ik het naar het goede adres gestuurd?
Kan ik nog een reactie verwachten?
Zal ik de brief nogmaals sturen, of is dat nutteloos?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Waar en hoe wordt de reisinformatie op je chipkaart centraal opgeslagen?

Alle ritten die je met het ov maakt, kan je terugvinden naar het schijnt op je account op de computer, als je tenminste een account hebt van de ns en/of een andere vervoerder (heb ik niet, maar hoorde ik van iemand anders). Ook op het station bij de loketten kan je naar je reisinformatie vragen, en die kunnen ze je dan geven via een apparaatje dat je chipkaart kan lezen. Ik heb wel eens een printje gehad omdat ik dat hebben wilde. Waar is al die informatie, zowel van alle busritten, als de trein, de metro, en de tram?
Nou is mijn persoonlijke ov-chipkaart kwijt en heb ik met de ns gebeld. De kaart die kwijt is wordt geblokkeerd, en ik krijg een nieuwe binnenkort. Maar de man aan de telefoon vertelde dat ze op de nieuw te maken kaart alle reisprodukten zetten die ook op mn verloren kaart zaten (een 40% kortingsabonnement van de ns en een 40% kortingsabonnement van de busvervoerder bij ons in de regio). Plus dat ze de hoeveelheid saldo die er nog opstond over kunnen zetten naar de nieuwe kaart. Hoe werkt dat en waar halen ze dat saldo voor de nieuwe kaart vandaan? Dat geld op mn oude kaart heb ik er nog zelf opgezet en komt van mn bankrekening af. Maar mn nieuwe kaart daar heb ik zelf geen saldo opgezet, maar het komt er wel.
En dat voor standaard 11 euro die kennelijk iedereen moet betelen die een nieuwe kaart moet hebben. Sorry voor het lange verhaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Hoe gaat de éénmalige NS chipkaart precies werken?

Momenteel wordt er volop geadverteerd door de NS over de éénmalige chipkaart, maar er wordt niet precies verteld hoe deze werkt. Het is een papieren kaartje met een chip, die je kunt kopen bij de NS balie of bij de kaartautomaat. De kaart is éénmalig te gebruiken en is pas geldig als je er mee incheckt en aan het eind van de reis weer uit checkt. Hoe wordt de prijs per rit betaald? Moet je toch nog een plaats in typen? Hoe werkt het precies? Dat kan ik helaas niet uit de advertentie halen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing