Mijn dure watercacao valt uit. Wat doe ik verkeerd?

De bladeren worden geel en vallen af. Ik geef hem niet te veel water, de aarde is af en toe droog, dus dat kan het ook niet zijn. Tevens ben ik begonnen met vocht te vernevelen. Mocht dit proces doorzetten: weet iemand hoe ik em kan redden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Onderhoud Verkleurde bladeren Gele bladeren zijn het gevolg van te veel zonlicht. Een Pachira is gezond wanneer de kamerplant diep/donker groene bladeren heeft. Wanneer deze lichter van kleur worden is het verstandig de plant een meter verder van het raam te plaatsen. Te veel of te weinig water heeft vaak als gevolg dat de bladeren bruin worden. Dit kan ook leiden tot bladval. In de winter kan bladval duiden op een te droge lucht. De Pachira laat ook zijn blad vallen wanneer de plant op de tocht staat, maar meestal is bladval ook een oorzaak van te veel water. Snoeien Lelijke bladeren kun je niet voorkomen, dat is een natuurlijk proces. Deze lelijke bladeren kun je direct wegknippen. Daarnaast is het mooier elk najaar de plant tot in de kruin terug te snoeien. Zo blijft de Pachira mooi compact, zonder lelijke uitlopers. Een gesnoeide stam zal na verloop van tijd en bij de juiste verzorging vertakken. Indien je de Pachira jaren niet snoeit zal er een lange stam zonder blad overblijven. Vermeerderen Voor het vermeerderen van een Pachira is een hoge luchtvochtigheid noodzakelijk. Kopstekken behandelen met stekpoeder geeft het beste resultaat. Een handige tip om de luchtvochtigheid te verhogen is het plaatsen van een plastic zak om het stekje. Op deze manier blijft de warme lucht rondom de plant hangen en kan het stekje zich beter ontwikkelen.

Bronnen:
https://www.123kamerplanten.com/verzorging...

De hoeveelheid daglicht in huis, is voor erg veel planten totaal onvoldoende om gezond te kunnen groeien. Ook komt het licht vaak van slechts een kant. Buiten in de natuur van 5 kanten. Bijna altijd is dit het grootste probleem om binnen gezonde planten te laten groeien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100