Hoelang duurt het voor de bruikbare water voorraad op is?

Gezien we voor het fabriceren van bijvoorbeeld een auto 350.000 liter gebruiken en per vat olie rond de 3 vaten water nodig is. voor de de productie van 1 kilo vlees is rond de 15.000 liter water nodig. We pompen dagelijks een paar miljard liter grondwater naar boven. Hoelang zouden we op de huidige manier nog door kunnen gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eeuwig, want water raakt niet op. Zolang het blijft regenen, is er grondwater en kan deze weer omhoog gepompt worden. Of de waterzuiveringsinstallaties zuiveren het gebruikte water. Maar dat we anders met ons water om moeten gaan, is een feit. We verspillen veel te veel water wat weer slecht is voor het milieu.

Het probleem is denk ik niet dat het water opraakt. Het is er nog steeds alleen zoals je zegt onbruikbaar. Maar de natuur bewerkt het voor ons en anders moeten we het zelf bewerken. Dit kost energie, zolang die hernieuwbaar is geen probleem, maar gemakkelijker lijkt het mij om er inderdaad zuiniger mee om te gaan. Naast al de problemen als wat te doen met kernafval, het opraken van vaste metalen en olie een klein niet prioriteit probleem denk ik.

Er is altijd dezelfde hoeveelheid water op de wereld. Het kan niet weg namelijk. En je kan alles zuiveren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100