Hoelang duurt het voor de bruikbare water voorraad op is?

Gezien we voor het fabriceren van bijvoorbeeld een auto 350.000 liter gebruiken en per vat olie rond de 3 vaten water nodig is. voor de de productie van 1 kilo vlees is rond de 15.000 liter water nodig. We pompen dagelijks een paar miljard liter grondwater naar boven. Hoelang zouden we op de huidige manier nog door kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Antwoorden (3)

Eeuwig, want water raakt niet op. Zolang het blijft regenen, is er grondwater en kan deze weer omhoog gepompt worden. Of de waterzuiveringsinstallaties zuiveren het gebruikte water.

Maar dat we anders met ons water om moeten gaan, is een feit. We verspillen veel te veel water wat weer slecht is voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is denk ik niet dat het water opraakt. Het is er nog steeds alleen zoals je zegt onbruikbaar. Maar de natuur bewerkt het voor ons en anders moeten we het zelf bewerken. Dit kost energie, zolang die hernieuwbaar is geen probleem, maar gemakkelijker lijkt het mij om er inderdaad zuiniger mee om te gaan. Naast al de problemen als wat te doen met kernafval, het opraken van vaste metalen en olie een klein niet prioriteit probleem denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het gezien kan worden als een klein probleem het een zit diep verweven in het ander. Water kan gezuiverd worden inderdaad en dat doen we ook maar naast zuivering dient er ook water opwaardering plaats te vinden zodat het voldoende mineralen an andere belangrijke stoffen bevat. Niet alleen voor ons mens zelf maar ook voor het land in het algemeen dus overal niet alleen akker bouwgrond maar ook bossen en velden. We kunnen makkelijk zonder al te veel olie leven als we de wereld daar op aan passen.. Ik denk dat we mischien maar 10 procent nodig hebben van huidige olieconsumptie. Die 10 % is dan bedoeld voor bepaalde producten die zonder olie niet gemaakt kunnen worden en dat zijn er inderdaad veel maar de meeste olie gaat toch op door verbruik voor mobiliteit en vervoer. Om terug te komen op water een mens kan een week zonder water en dan is het over en uit. Water is dus mijn inziens het belangrijkste product wat er op aarde bestaat en inderdaad de hoeveelheid blijft wel gelijk maar de kwaliteit en waar het water vastgehouden wordt door de 50.000 dammen die we op onze bol hebben en het feit dat het nu als economisch product gezien wordt en in handen is van 3 mega grote internationale bedrijven die dus de macht erover in handen hebben vormt mijn inziens op niet al te lange termijn een groot probleem voor het grootste deel van de huidige wereldbevolking en op ietsjepietsje langere termijn waarschijnlijk een probleem voor de wat rijkere onder ons aardmensjes. Het is wel moeilijk in te schatten hoe groot het probleem momenteel is en / of gaat worden. De nabije toekomst zal het leren.
Er is altijd dezelfde hoeveelheid water op de wereld. Het kan niet weg namelijk. En je kan alles zuiveren