Is fijnstof iets van de laatste tijd of hebben mensen daar al langer last van?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Milieu
2.2K

Het beste antwoord

Fijnstof is er altijd geweest.
In londen zijn in 1952 duizenden mensen in Londen overleden aan fijnstof.
https://www.scientias.nl/wetenschap-ontrafelt-dodelijke-mist-londen-1952-trof/
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
- Fijnstof is er altijd al geweest - De bron gaat over 1952. Bij 1952 past meer: - al een tijdje -

Andere antwoorden (1)

Vlak na de oorlog moest mijn moeder de waslijnen met een nat lapje afnemen om te voorkomen dat er zwarte strepen op het wasgoed zouden komen.
Dat was lastig. Niet van de laatste tijd, dus.
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Klopt dat smog in Londen heeft geleid tot doden. En niet alleen in Londen.
Maar het weren van bepaalde auto's in de stad vanwege de uitstoot van fijnstof mist elke wetenschappelijke onderbouwing. Terwijl de economische schade er wel is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Plus
Op het moment dat de mens het vuur uitvond en leerde gebruiken, was er door de mens al veroorzaakte luchtverontreiniging.
Vanaf blz 7
http://www.inzichten.nl/reeksen/een_boekje_open_over_fjjn_stof_2.pdf
Reddie
5 jaar geleden
@JoanDArc, vanaf dat er bosbranden waren dus eigenlijk :-)