Van welk materiaal zijn de harde buigzame strips rondom de dozen van pakken papier die op het werk bij de printer staan?

Ik denk dat het verpakkingsmateriaal is en dus in de restafvalbak moet.

Maar ik zie het regelmatig in de plasticbak op het werk.

Graag wil ik zeker weten wat voor materiaal het is en waar het in moet, zodat als ik collega's aanspreek het ook klopt!

Toegevoegd na 1 dag:
Hallo allemaal,

Dankzij Hansu weer een stukje verder.

Met zijn info op internet gaan zoeken. Ben er nu achter dat het ook wel Polypropyleen omsnoeringsband / Polystrap genoemd wordt. Ik heb dus nu alvast een naam!

Het lijkt mij nog steeds verpakkingsmateriaal en geen plastic heroesmateriaal.

Maar zeker weten doe ik het nog steeds niet. De zoektocht naar of de Polystrap / Polypropyleen omsnoeringsband in de afvalbak of plastic (heroes) bak mag staat dus nog open!

Met zonnige herfstgroet,
Miss Cheeky

Toegevoegd na 1 week:
Aanvulling van de vraag:

Mag de Polystrap / Polypropyleen omsnoeringsband in de plastic (heroes) bak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
1K

Het beste antwoord

Het is een kunststof, waarschijnlijk polypropeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Hansu, Leuk dat je reageert. Eens zien. Zo zijn we mogelijk al weer stapje verder. Kan iemand bevestigen dat het idd. polypropeen is? Kijk ik ondertussen na of polypropeen in de plastic heroes bak mag! Met herfstgroet, Miss Cheeky
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is het beste antwoord op de vraag. Mijn echte vraag stond in de toelichting, dat ik wilde weten in welke bak het materiaal mag. Op deze vraag heb ik helaas nog geen antwoord. Hiervan leer ik wel om voortaan dat wat ik wil weten ook in de oorspronkelijke vraag te zetten, ookal maakt het dat de vraag veel tekst heeft.

Andere antwoorden (1)

in de plastic bak is goed want dit materiaal is vervaardigd uit plastic