Heb jij nog millieu vriendelijke tips voor mij?

Na mijn inziens behoren wij liefdevol met deze aarde om te gaan, en ben ook bezig om dat toe te passen in mijn leven......heb jij nog tips voor mij....mag op allerlij tereinen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Bron 1. Op het gebied; van alles& nog wat. (leuke informatieve site)
Bron 2. Zuinig en milieuvriendelijk rijden
Bron 3. Milieuvriendelijk shoppen
Bron 4. ongedierte bestrijden op mileuvriendelijke manier
Bron 5. Milieuvriendelijk BBQ'en

& dan heb je nog http://www.milieucentraal.nl/
& niet te vergeten: http://www.milieubewust.net/

Succes! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan :) Zitten een paar leuke sites tussen. Vooral milieubewust.nl

Andere antwoorden (8)

Als je het echt niet meer weet, kun je het toiletpapier wassen, drogen en hergebruiken.
14 jaar geleden
Breng het glas eens wat vaker met de fiets naar de glasbak,de meeste zie ik dat met de auto doen,ga 3x inplaats van 1x per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plaats een windmolen in je tuin, kost wel iets maar dan heb je ook wat.

Toegevoegd na 2 uur:
ik heb een hele goede uitgekozen voor jou....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me heel belangrijk, dat we zo biologisch mogelijk leven, en dan bedoel ik niet alleen onze levensmiddelen, maar ook als je de keuze hebt bij bijv. het bloemenkopen - hoe minder er met groeiaktiveerders en bestrijdingsmiddelen gewerkt wordt, hoe beter, tenslotte.
En overweeg , (zo veel mogelijk...) vegetarisch te leven - er is daarover al meer dan genoeg gezegd en gedebatteerd op GV voor wat betreft dierenleed en onnatuurlijke voeding van (slacht)vee.
En denk na bij wat je doet - straks, als het weer koeler wordt, jezelf warm houden op een zo natuurlijk mogelijke manier, koop alleen wat je opeet, weiger plastic tasjes, etc.etc.etc. - wees gewoon zo vriendelijk mogelijk voor onze aarde.
Ze zeggen toch: verbeter de wereld-begin bij jezelf.
Het heeft zo weinig zin om te kijken naar wat er allemaal nog verbeterd moet worden en waar het allemaal falikant mis gaat. Waar je geen invloed op hebt, kun je ook niets aan veranderen, dus leg je daarbij neer, en zet het van je af. Maak van jouw eigen kleine wereld een zo goed mogelijke wereld !

Toegevoegd na 3 uur:
Reagerend op de reaktie van DEBOL:
Ik bedoel, dat vaak mensen ons, "bewustelingen", proberen een beetje in een hoek te drukken, met opmerkingen als "in de 3e wereld" of "ja, maar in China..."
Ik word wel eens een beetje moe (zoniet geïrriteerd !) door zulke opmerkingen, en heb me daarom voorgenomen om zulke mensen maar te laten l*llen, en zo te leven als het voor mij goed is. En dat wil dus ook zeggen, dat mensen die bij mij op bezoek komen in de winter een omslagdoek/pashmina van me krijgen(heb er een stapeltje van) en dikke sokken, want het is bij mij niet warmer dan 18 graden. En dat ik nogal nadrukkelijk bedank voor plastic tasjes, en dat ik altijd een mand bij me heb. Ik ben bij mezelf begonnen, en vind het fijn om zo zorgvuldig mogelijk om te gaan met alles wat leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind je maatregel van 18 graden in de winter wel erg heftig, maar ik vind het ook met alle andere dingen die je doet voor het milieu, echt hartstikke goed van je. Petje af, dat je het echt uitvoert, kunnen mensen een voorbeeld aan nemen! Dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 18 graden is gewoon een kwestie van wennen, hoor - als je nu 's morgens opstaat, is het in je huis waarschijnlijk ook zoiets - dan doe je toch ook de verwarming niet aan? (lijkt me.....?)
Nadeel is wel, dat ik van m'n stengel val, als ik ergens anders kom - ik ga altijd in t-shirts en blouses "op bezoek" in de winter...
Was je handen consequent met koud water, scheelt een hoop energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt vegetarier.
Daarmee toon je je medeleven met andere planeetbewoners, en weiger je nog langer deel te nemen aan massaslachting, dierenmishandeling en dierenfabrieken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft, denk ik, niet helemaal de juiste argumenten aan voor een vegetarische levenswijze bij deze vraag over milieu-vriendelijke maatregelen, nl. de CO2-uitstoot en de groeihormonen en het verkrijgen van eiwitten via de omweg "dier" ipv. regelrecht uit de gewassen die gekweekt worden ed- anders kan ik die 2 minnetjes niet verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, jammer dat je het niet wat duidelijker uitlegt, maar het is inderdaad een milieuvriendelijkere manier van leven dan als vleeseter.
Gebruik alle ontvangen enveloppen en lege achterkanten van onbelangrijke zakelijke brieven, die je anders toch weg zou gooien, als kladpapier.

Gebruik alle plastic tasjes die je steeds in winkels krijgt als vuilniszakken en doe ze ook in je pedaalemmers inplaats van ze meteen weg te gooien.

Als je groente wast, bv andijvie, waarvoor je veel water nodig hebt, geef dat dan na gebruik aan je planten in huis ern op je balkon.

Droog de pitten van kersen, perziken, pruimen, nectarines enz en gebruik ze in vazen met droogbloemen of zijden bloemen om de boeketten beter te laten staan.

Gebruik lege jampotten om er ik weet niet wat voor klein spul in te bewaren, bv knopen, of gebruik ze om er stekjes in op te kweken.

Breng overtollige spullen naar de kringloopwinkel.

Laat önkruid"eens gewoon opkomen in je balkonbakken. Je zult verbaasd staan over wat voor prachtige bloemen je vaak krijgt.

Toegevoegd na 2 minuten:
önkruid = natuurlijk "onkruid"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk van dat onkruid, ga ik doen +1.
laat zonnepanelen op je dak plaatsen