Hoe word bio-energie opgewekt?

Toegevoegd na 8 minuten:
En dan bedoel ik alleen bio-energie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Antwoorden (2)

Dmv windmolens, zonnepanelen en vergisting van stront.

Toegevoegd na 33 seconden:
En centrales voor kernenergie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kernenergie is bepaald geen bio-energie!
..een toevoeging:
Bio-energie is energie die is opgewekt uit plantaardig materiaal (biomassa). Bij biomassa kan gedacht worden aan:

•Snoeiafval (afkomstig van plantsoenen en bossen
•Dunningshout uit bossen
•Rest- en afvalhout uit de industrie (bijvoorbeeld uit houtzagerij)
•Groente-, fruit- en tuinafval (gft)
•Agrarische overblijfselen (zoals stro en mest)
•Gewassen die speciaal worden geteeld voor energiedoeleinden (zoals wilgen, populieren, hennep)
•Slib (zuiveringsslib waterzuiveringen, papierslib)

Toegevoegd na 1 minuut:
•Bij de opwekking van bio-energie mag in de gehele energievoorzieningsketen geen sprake zijn van schadelijke milieu-effecten;
•Er mag geen sprake zijn van uitputting van natuurlijke grondstoffen: de hoeveelheid plantaardig materiaal dient op peil te blijven door voldoende aanplant en onderhoud van bossen;
•De benutting van natuurlijke grondstoffen moet zo optimaal mogelijk zijn: natuurlijke grondstoffen dienen zo hoogwaardig mogelijk te worden ingezet en de omzetting van biomassa in bruikbare energie dient met een zo hoog mogelijk rendement te gebeuren.

Toegevoegd na 39 minuten:
Energie uit biomassa wordt opgewekt door verbranding, vergassing of vergisting van organische materialen, zoals hout, gft-afval, maar ook plantaardige olie, mest en (delen van) speciaal hiervoor geteelde gewassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je eerste zin staat: ''energie die is opgewekt uit plantaardig materiaal'', maar hoe doen ze dat nou dan?