bestaat er een manier al je inboedel thuis, bij de belasting op een of andere manier te laten vastleggen zodat dit niet in beslag kan worden genomen?

Heb zoiets gehoord, moet hier wel voor betalen en dit elk jaar weer doen. klopt dit en zo ja, hoe werkt dit dan van a tot z. weet iemand hier iets van. alvast mijn dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, dat kun je vergeten. Als er vorderingen zijn van bijvoorbeeld belastingdienst of bank, kan alles in beslag genomen worden en dat doen ze dan ook met droge ogen. Met een beetje mazzel mag je een sinaasappelkistje nog houden om op te zitten, maar voor de rest halen ze toch echt je hele huis leeg. Het enige dat ik kan bedenken is, zorg dat het ergens staat waar zij geen weet van hebben en haal het later op. Voor 100 euro schuld zijn ze in staat je hele stereoinstallatie mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vuile ratten, maar je kleding mogen ze geloof ik niet aankomen. En je bed en 1 stoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Frans117 : Tja en als je een paar goeie klemmen zet, krijg je nog veel meer trammelant.

Andere antwoorden (2)

onmogelijk. de belastingdienst heeft het eerste recht van conservatoir beslag en dat gaat voor alle andere schuldeisers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals het antwoord boven mij al zegt is dit niet mogelijk. wel is het mogelijk als je bijvoorbeeld getrouwd ben op huwelijksevoorwaarden de inboedel op naam van je partner te zetten, officieel, wat betekent als jij schulden maakt ze deze spullen niet kunnen meenemen. Of op naam van een ander familielid, kennis of vriend kan ook.