Mag de krant, zonder toestemming, oppakkingen door de politie publiceren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Jawel hoor, dat is geen enkel probleem. Maar kranten moeten zich wel aan de regels houden ivm privacy.
Zo zal er een balkje voor de ogen komen, een afgeplakt nummerbord op een auto op een eventuele foto, en zullen er alleen initialen worden gebruikt.
In principe is het zo, dat alles wat jij en ik kunnen zien op straat, een krant dat ook mag publiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me niet. Dan komt de privacy van de opgepakte in het geding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is natuurlijk wel pers vrijheid en een vrijheid van nieuwsgaring. Ze mogen natuurlijk wel vermelden dar er iemand is opgepakt maar geen namen noemen of foto's van de dader maken en publiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ze hebben inzage in rechtbankverslagen, en mogen daaruit publiceren, zonder volledige naam en toenaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag (nu nog wel).