Gaat de urn van iemand mee met de partner het graf in als de ander begraven wil worden? Moet dit van te voren geregeld worden of is dit standaard?

13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Op deze site vind je waarschijnlijk je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zul je van tevoren moeten regelen. Daar is in de wet niets over geregeld en gebruikelijk is het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dus de 1 wordt begraven en de urn blijft achter als er niets geregeld is? En is het dan ook verboden gelijk om het wel te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je niets regelt, dan blijft die urn achter. Het is niet verboden om het te doen, maar dat moet je wel zelf regelen.
Nee, dat is zeker niet standaard.
Waarom zou het ook?
Er zijn ook mensen die die urn [ bijvoorbeeld van een overleden moeder] gewoon zelf willen bewaren.

Het is zelfs niet standaard om een urn te hebben,
na een crematie.
Mijn as wordt uitgestrooid en weg ben ik.

Als je zoiets wil dan zullen de nabestaanden dat moeten regelen. In overleg met de begrafenisondernemer.

Ik denk niet dat daar dan bezwaar tegen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het, maar je moet dit inderdaad zelf aangeven.
Hier heb je ook urnengrafen.
Misschien niet standaard, maar ongewoon vind ik het niet
Zorg wel dat je dat goed genoteerd hebt.
En wat als diegene die gecremeerd wil worden eerst dood gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet standaard, maar kan wel geregeld worden. De rechthebbende moet hiervoor toestemming verlenen. Het lijkt mij zinvol om bij de begraafplaats of het crematorium informatie over deze procedure in te winnen, omdat er geen eenduidige regelgeving is over de procedure. Dit mag door de begraafplaats of het crematorium zelf bepaald worden.