Gaat de urn van iemand mee met de partner het graf in als de ander begraven wil worden? Moet dit van te voren geregeld worden of is dit standaard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op deze site vind je waarschijnlijk je antwoord.

Bronnen:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4039

Dat zul je van tevoren moeten regelen. Daar is in de wet niets over geregeld en gebruikelijk is het ook niet.

Nee, dat is zeker niet standaard. Waarom zou het ook? Er zijn ook mensen die die urn [ bijvoorbeeld van een overleden moeder] gewoon zelf willen bewaren. Het is zelfs niet standaard om een urn te hebben, na een crematie. Mijn as wordt uitgestrooid en weg ben ik. Als je zoiets wil dan zullen de nabestaanden dat moeten regelen. In overleg met de begrafenisondernemer. Ik denk niet dat daar dan bezwaar tegen is.

Ik ken het, maar je moet dit inderdaad zelf aangeven. Hier heb je ook urnengrafen. Misschien niet standaard, maar ongewoon vind ik het niet Zorg wel dat je dat goed genoteerd hebt. En wat als diegene die gecremeerd wil worden eerst dood gaat?

Het is niet standaard, maar kan wel geregeld worden. De rechthebbende moet hiervoor toestemming verlenen. Het lijkt mij zinvol om bij de begraafplaats of het crematorium informatie over deze procedure in te winnen, omdat er geen eenduidige regelgeving is over de procedure. Dit mag door de begraafplaats of het crematorium zelf bepaald worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100