als ik ga samenwonen en ik heb geen inkomsten.. heb ik dan recht op sociale dienst uitkering?

ik wil gaan samenwonen maar ik heb geen inkomsten, wordt degene waarmee ik ga samenwonen dan evt gekort?? op zijn uitkering wao??

Weet jij het antwoord?

/2500

Op het moment dat u gaat samenwonen, dient u dit uiteraard meteen door te geven. Welke uitkering de ander ook heeft, deze wordt aangevuld tot de norm van samenwonenden/gehuwden. Voorbeeld: u heeft geen inkomsten. De partner met wie u samen gaat wonen heeft op dit moment een WAO-uitkering voor een eenpersoonshuishouding. In dat geval zal hij/zij voor u een aanvulling krijgen tot het bedrag dat geldend is voor gehuwden/samenwonenden. Omdat ik uw situatie niet ken (leeftijd e.d.), ben ik ervan uitgegaan dat u beiden 27 jaar of ouder bent en jonger dan 65. Het bedrag voor een bijstandsuitkering is dan € 1239,- per maand (exclusief vakantiegeld). Voor bijvoorbeeld een WAO/WIA/Wajong-uitkering gelden andere bedragen, maar dit zal nooit lager zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100