Mag een meisje van 16 aan SM doen met een 30 jarige man of is dit wettelijk verboden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4K

Antwoorden (8)

Ligt eraan of er seksueel contact bij is. Dat mag pas vanaf 18. Dus waarschijnlijk is het antwoord 'nee'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet verboden. Vanaf je 16e mag je doen wat je wilt met iedereen die ouder dan 16 is op seksueel gebeid zolang het van beide kanten vrijwillig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de vraag of een meisje dat nog weinig sexuele ervaring zal hebben aan SM moet doen, is het verboden en ongepast om met een volwassen man van 2x haar leeftijd te doen!
Dit kan alleen maar schade geven (op korte of langere termijn). Hoe ver gaat dat als je zo jong bent en de man met haar kan doen wat hij wil?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb net gelezen dat een kind van 16 inderdaad wel seks mag hebben maar alleen zonder dwang. Dat geld eigenlijk voor iedereen die > 16 jaar is want dwang is nooit vrijwillig.
In een SM situatie geldt dus hetzelfde. De grens tussen dwang en vrijwilligheid wordt alleen moeilijker herkenbaar en zeker in de beschreven situatie met een man die 14 jaar ouder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer want er staat wel degelijk in dat het VERBODEN is dus wel een antwoord op je vraag.
Helaas vinden meer mensen dit blijkbaar wel normaal gezien de 3x min.
Neen, dat mag niet, omdat een 16 jarige niet in een dwangsituatie mag komen , zeker niet waar sex bij betrokken is.
Bij aangifte hangt de 30 jarige, zeker wanneer SM in het spel is (geweest).
Vanuit de pleegzorg met specifiek sexueel beschadigde jonge mensen weet ik dat dit absoluut niet getolereerd wordt.
Ze mag wel sex hebben als dat volledig vrijwillig is, maar
bij SM is de vrijwilligheid als "spelelement "juist verminderd.(dat is immers het spannende aan SM.
Het heeft op zulke jonge mensen een (extra) deformerende effect en is dus schadelijk.
Heeft het meisje (of jongen) van 16 jaar (naderhand) daar nare gevoelens over en wordt er aangifte gedaan, dan is die 30 jarige iemand die HEEL WAT uit te leggen heeft.
Ik geef hier als ervaringsdeskundige in de behandeling van dergelijke slachtoffers een persoonlijke mening weer.
Ook al zou het meisje dit willen en zelfs initieren, dan komt dat voort uit een reeds bestaande mentale beschadiging, een verstandige 30 jarige gaat hier dan DUS NIET op in.
Doet hij dat wel dan is het een "pervert " die meer met zijn lid denkt dan goed voor hem is, dit kan voor hem enorme consequenties hebben. BIJ DEZE zijn betrokkenen gewaarschuwd.

Toegevoegd na 14 uur:
Dit kwam nog in mij op, bij sex en zeker met minderjarige 16+ ers is het hebben van RESPECT voor deze jongere van ultiem belang.
Juist bij SM wordt het RESPECT in een ander (onwerkelijk) kader geplaatst en kan zelfs verdwijnen omdat daar ook vernedering een rol speelt.
Dus is de veanderde omgan met het begrip RESPECT een belangrijke bijkomende reden om geen SM met 16+ers toe te passen.
Ook al zou de 30er de rol van slaaf , vernederde op zich nemen, dan is het gebeuren uiterst onpedagogisch naast alle andere reeds genoemde aspecten.
Het is zeer belangrijk dat de sexuele ervaringen van en omgang met jongeren op een uiterst respectvolle wijze geschieden.
Zelf zou ik er voor pleiten dat een minderjarige en een meerdejarige gewoon geen sex met elkaar zouden mogen hebben. Het risico op een relatie die ongelijkwaardigheid kent is dan een heel stuk verkleind.
Om die reden is nu in Thailand sex met mensen onder de 20 jaar verboden. dat scheelt al een hoop ellende, alhoewel daar nog veel verbeterd moet worden.
Als men daar tot de conclusie gekomen is dat sex met jongeren ongewenst is, zouden wij ons wel eens flink achter de oren moeten krabben.
Ik denk dat iedereen gebaat is met een duidelijker verbod, een jongere KAN/durft dan ook gemakkelijker neen te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast25319;

Moeilijke materie. Puur juridisch gezien mag iemand van 16 wel degelijk seks hebben met iemand van 30, maar bij SM is er al snel sprake van een machstverhouding waardoor een en ander een heel andere lading krijgt. Ik kan me zo voorstellen dat iemand van 16 als onderdanige partij als slachtoffer van mishandeling zou worden gezien terwijl dezelfde jongere als dominante partij juridisch gezien niets te vrezen heeft. Moreel gezien (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) denk ik dat dit leeftijdsverschil gevaarlijk is bij zulke serieuze spelletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag volgens de wet wel maar of het verstandig is, is wat anders. Als het meisje achteraf aangifte doet, is het voor hem moelijk te bewijzen dat het vrijwillig is. Wees verstandig en doe het niet. ( dat advies is dan voor de volwassene). Als 16 jarige, denk goed na wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag niet omdat dat meisje minderjarig is en die man niet. Of het nou SM of een andere uiting van seks is maakt niet uit. Ze zullen 2 jaar geduld moeten hebben tot het meisje 18 is. Afgezien hiervan vind ik het zeer ongezond als een 30-jarige man zoiets wil met zo'n jong kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Nederlandse wetgeving is het strafbaar om als volwassene seks te hebben met een kind van 12 jaar of jonger.

Tussen de leeftijd van 12 en 16 jaar wordt er eerst naar de situatie gekeken. Bijvoorbeeld naar het leeftijdsverschil tussen de jongere en de volwassene.

Vanaf 16 jaar is seks met een volwassene toegestaan wanneer er toestemming is van twee kanten.

Of dit moreel gezien toelaatbaar zou zijn is naar mijn inziens natuurlijk een hele dikke NEE.
7 maanden geleden