Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewijs ik dat de meters van het waterverbruik verkeerd is opgenomen door de medewerker van de leverancier ?

Hoe kunnen wij bewijzen dat er een fout is gemaakt met het plaatsen van nieuwe meters,en de fout die gemaakt is met het opnemen van de oude meterstand drink water?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op het moment dat de meter gewisseld wordt kun je erbij zijn en de opgenomen standen controleren en er voor tekenen (en er zeker voor zorgen dat je hier een kopie van hebt).

Je vraag doet vermoeden dat dit een gepasseerd station is. Je kunt beginnen met bezwaar aan te tekenen bij het waterleidingbedrijf. Als bewijs kun je dan misschien je historische verbruik opvoeren. Als je jaarlijks verbruik de afgelopen jaren rond de 100 m3 (ik verzin maar iets) is geweest en opeens met de wissel 300 m3 wordt, dan is het aannemelijk dat er iets is mis gegaan. Mogelijk dat er dan over te praten valt.

Dat is zo ongeveer het enige dat ik kan verzinnen.

Toegevoegd na 1 dag:
Misschien heeft men de oude meter nog en kun je daar de stand op zien, bedacht ik nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je oude watermeter wordt vervangen door een nieuwe,krijg je als het goed is de gelegenheid de stand van de oude meter te noteren. Dit is zelfs verplicht.
Dus als je deze gelegenheid niet hebt gehad,wat ik mij niet kan voorstellen omdat het een normaal gebruik is dit wel te doen,zou ik dat met het waterleidingbedrijf overleggen.
Heb je wel de gelegenheid gehad de stand te noteren kun je natuurlijk het waterleidingbedrijf laten weten wat de meterstand was op het moment van vervanging volgens je eigen notitie.
Hou er wel rekening mee dat ook de medewerker die de meter vervangen heeft deze stand in zijn administratie heeft opgenomen.
Deze zal hoogstwaarschijnlijk leidend zijn en dus zal bezwaar maken waarschijnlijk geen zin hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding