Is een alarm label ontkoppelaar illegaal?

Mijn vraag is een alarm label ontkoppelaar die ze normaal bij winkels hebben illegaal om in bezit te hebben zonder een bedrijf of iets dergelijks te hebben? Ik dacht zelf van niet maar hoor van andere dat dat wel zo is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan wat voor label het is. Als je ze los kunt maken met een demagnetiseerder : ja, de mag je hebben, want dat is gewoon gereedschap dat (ook) voor andere toepassingen gewoon vrij in de verkoop is. Ze kosten een drol.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de meeste labels echter heb je wat zwaarder geschut nodig , en die zijn wat prijziger, maar ook gewoon vrij verkrijgbaar. Zoeken onder de naam "ontkoppelaar" of "magneetontkoppelaar".

http://www.tweedehands.nl/overig/overig/overige-artikels/ontkoppelmagneet-magneetontkoppelaar-alarmverwijderaar-231722915.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, die mag je gewoon kopen, in bezit hebben en zelfs bij je dragen in een winkel. Je mag alleen niet zonder toestemming van de winkelier aan zijn labels zitten klooien.