Waarom moeten nabestaanden nog toestemming geven voor orgaandonatie?

Aangezien de overledene toch al wel of geen toestemming heeft gegeven?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1K
TurfGraver
een jaar geleden
De functie van dit gesprek is om de naasten te informeren over de registratie ten aanzien van donatie. Het doel is om te bevorderen dat de naasten vrede kunnen hebben met de uiteindelijke beslissing, hoe die ook uitvalt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Toestemming kan gegeven zijn, maar het kan zijn dat de overledene zich tegenover nabestaanden bedacht heeft, maar dat nog niet officieel heeft vastgelegd.

Antwoorden (1)

Staat de overledene geregistreerd met geen bezwaar, dan kunnen de nabestaanden aannemelijk maken dat de overledene echt geen donor had willen zijn.

Als in het Donorregister staat dat nabestaanden de keuze voor donatie mogen maken, kunnen zij beslissen om hun dierbare geen orgaandonor te laten zijn.
een jaar geleden