Kan je de bovenverdieping van een familielid of vriend huren?

Stel dat op de bovenverdieping van een familielid of vriend ga wonen, hij gebruikt zelf de benedenverdieping, en ik betaal hier gewoon huur voor. Hoe kijkt de wet hier belastingtechnisch en subsidietechnisch naar. (bv. huursubsidie)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er zijn nogal wat eisen waar de woonruimte aan moet voldoen wil je huursubsidie krijgen.

Kijk hier maar eens na.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/kan_ik_huurtoeslag_krijgen/zelfstandige_woonruimte