Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geluidsoverlast waarschuwing en nieuwe eigenaar?

Ik woon op kamers en mijn huisgenoot die naast mij woont heeft van de verhuurder een schriftelijke waarschuwing gehad dat hij geen geluidsoverlast meer mag veroorzaken en dat hij er anders uit moet. Nu heeft de verhuurder het huis verkocht aan een andere eigenaar en ik ben bang dat mijn buurman dit zal aangrijpen om alsnog weer geluidsoverlast te gaan veroorzaken. Hoe zit dit wettelijk? Moet hij zich houden aan de schriftelijke waarschuwing van de vorige verhuurder of kan hij nu weer doen wat hij maar wil?

Ps: Deze waarschuwing kreeg hij niet alleen na klachten van mij maar ook van de buren die wonen in het huis naast ons.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
495

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Is beleid van je oude huisbaas, dus in principe kan je nieuwe huisbaas een ander beleid voeren ja.

Maar er zijn ook gewoon wettelijke regels mbt woongenot. En als jij teveel geluidsoverlast hebt kun je daarvoor dus ook gewoon de politie laten komen (de wijkagent meestal). Die probeert het dan op te lossen of vordert zelfs je buurman om het wat in te perken.

Het zou handig zijn als je nog een kopie van die schriftelijke waarschuwing hebt, dan kun je die als dossierstuk overleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe huisbaas op voorhand van de situatie op de hoogte brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding