Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een belediging maakt over de school-directeur via facebook, mag hij je hiervoor van school aftrappen?

Als ik of een vriend een facebook account bezit, en een van ons maakt een beledigend opmerking van de directeur, en de directeur leest de bericht, mag hij je hiervoor schorsen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik of een vriend een facebook account bezit, en een van ons maakt een beledigende opmerking over de directeur, zoals "de directeur is een vieze vuile klootzak", en de directeur komt er achter dat ik of een vriend dat heb gezegd, mag hij mij of mijn vriend hiervoor van school sturen, of schorsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
698

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Of je de directeur recht in zijn gezicht uitscheldt, een briefje op zijn deur hangt, of via Facebook, maakt voor de straf niet uit. Of hij je voor de genoemde belediging van school stuurt, weet ik niet. Dat hangt van de directeur af, het beleid op school en je reputatie. Het lijkt me niet erg genoeg voor een definitieve schorsing, maar straf zal het vrij zeker wel opleveren zo,n opmerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker, en ik hoop ook een beetje snel. Het gezag wordt al te veel ondermijnd. Als het gezag jou niet zint ga je opzoek naar een andere plek om je opleiding te volgen. Je zit daar op school dus moet je je conformeren aan de gestelde regels. Een daarvan zal zeer waarschijnlijk zijn: ga respectvol om met je medeleerlingen en het personeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding