wat zijn de consequenties als ik me inschrijf in een andere gemeente dan in de gemeente waar ik woon/huur (ben geen student..)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom wil je dit doen? Misschien helpt dit bij de beantwoording want als je in de ene gemeente je adres hebt en daar woon je ook dan kan je je niet inschrijven zonder woonadres bij een andere gemeente.

Het beste antwoord

Om wat voor inschrijving gaat het? Voor de gemeentelijke administratie kun je je daar inschrijven waar je woont (minimaal drie nachten per week verblijft). Als je je elders inschrijft, vervalt de inschrijving in de andere plaats.
Als je je in X inschrijft terwijl je feitelijk in Y woont kan dit als fraude gezien worden.

Als het gaat over je inschrijven als woningzoekende bij een gemeente, dan kun je het beste contact opnemen met die gemeente, omdat de regels niet overal hetzelfde zijn - soms kan het alleen als je ergens woont of een economische binding hebt (omdat je bijvoorbeeld in die plaats werkt), soms kan het als je er geboren bent, en soms kan het sowieso.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dank allemaal voor de antwoorden.
Ben al wat wijzer geworden.

Andere antwoorden (3)

Dat je je in de huidige woonplaats uit moet laten schrijven, aangezien je niet in beide gemeentes tegelijkertijd kunt wonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb trouwens geen idee, hoe dat gaat met mensen die meerdere huizen in verschillende gemeentes bezitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je woont in de gemeente waar je hoofd adres is.
In jou geval dus waar je huurt of gekocht hebt.
In de andere gemeente heb je geen woon adres. Dus kan je je daar niet inschrijven
ronron1212
13 jaar geleden
Inschrijven kan altijd. De verwachtingskans op het krijgen van een woning kan je informeren bij de woningbouwvereniging. Je krijgt dan ook te horen of inwoners van de plaats waar je je inschrijft, misschien voorrang krijgen. Je weet dan in ieder geval waar je aan toe bent.