Waarom worden reclames voor sigaretten verboden maar mogen reclames voor fastfood bedrijven wel gewoon

Fastfood is net zo slecht voor de mens, misschien wel slechter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Fastfood,ook als is het ongezond is toch nog eten ,en kan je in leven houden.

Roken is voor niks goed.Tenzij voor gewetenloze mensen hun beurs te spijzigen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Raamklaza;

Omdat de grens tussen gezond eten en fastfood niet zo duidelijk is gedefinieerd als die tussen roken en niet-roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu dat lijkt vrij logisch.

Als je rookt, vermoord je onbewust andere mensen..
Als je fastfood eet, beschadig je enkel je eigen gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is VERSLAVEND, en fastfood is dat in veel mindere mate. Voor de meeste mensen is fastfood gewoon een keer wat anders/makkelijkers eten.

Roken doe je niet eens in de maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag hopen dat er niet zoveel mensen aan (fastfood)-eten verslaafd zijn als aan roken en/of alcohol (alcohol is ook zo'n maatschappelijk verstopte verslaving). Maar als we al zover zijn afgegleden dat er veel mensen aan fastfood verslaafd zijn, is het wellicht raadzaam de reclame daarvan goed te reguleren.
Als iemand rookt kunnen andere mensen ongewild meeroken en dat schijnt niet goed voor je gezondheid te zijn.
Als iemand fastfood eet eet een ander niet ongewild mee.