hoe komt het dat in bijvoorbeeld de film koningin beatrix zij neergezet kan worden als zeg maar kettingrokende zuipschuit?? is dat dan geen laster?

lees nu 'hoogverraad' van Collin Forbes, over Michael Gorbatsjov die heroine smokkelt; mag je dat zomaar schrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat het niet zou mogen. Beatrix is nu eenmaal een zware rookster (zoals velen van het koninklijk huis overigens).

Om dat in een film te laten zien is geen laster, dat is zo goed mogelijk haar persoonlijkheid neer willen zetten.

In een boek mag een schrijver best zijn fantasie gebruiken en daar ook behoorlijk ver in gaan. Misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Colin Forbes kn goed schrijben en suspense oproepen, maar de realiteitszin van de man is hopeloos. Overigens staat in al zijn boeken:

All the characters portrayed are creatures of the author's
imagination and bear no relationship to any living person.

Dus hij kan schrijven wat hij wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dat wordt pas laster als je beweert dat dat is hoe de persoon is. Zoals je bij je teksten opneemt dat alles fictioneel is, kan je dat doen.