mag die prijsverhoging van Misco?

Ik heb gisteren een printer besteld en betaald bij Misco (met wat cartridges) onder de noemer van een zogenoemde 'magazijnuitverkoop' voor 99 euro excl. vandaag krijg ik een mailtje ''Naar aanleiding van uw bestelling, moet ik u helaas melden dat de actie voorraad is uitverkocht. We kunnen deze daardoor niet meer leveren voor de aangegeven prijs van € 99.00 ex. BTW
We kunnen deze nog enkel leveren voor de prijs van € 109.95 ex. BTW'
' Waar heb ik recht op in deze situatie? Ik heb al een mail gestuurd dat ik de bestelde goederen voor het betaalde bedrag wil ontvangen. groetjes
Dupke

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat ligt aan de kleine lettertjes waaronder je deze aankoop bent aangegaan. Als daarin staat dat bv de eerste 100 mensen het voor deze actieprijs kunnen kopen en dat daar de normale prijs ingaat heb je nergens recht op. Je hebt grote kans dat ze dit ergens vermeld hebben. Als dat nergens staat zijn ze je verplicht om het artikel te leveren voor de afgesproken prijs nl 99 euro.
Je kan nu overigens wel onder de aankoop uitkomen aangezien zij de prijs verhogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is een beetje discutabele situatie, maar als je reeds hebt besteld, dan mogen ze de prijs niet zomaar verhogen.

Wat denk ik een struikelblok is: Heb je al betaald?

Als je al betaald hebt, dan kunnen ze volgens mij hier niet zomaar onderuit. Als er bij de advertentie stond op=op en je hebt nog niet betaald, dan wordt het lastig om toch nog de aanbiedingsprijs te krijgen.

Wat je kan doen is om coulance vragen, dat je graag het bestelde toch voor de actie prijs kan krijgen. Mocht je er niet uit komen, dan zou je eens kunnen vragen bij de consumenten bond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U bent met de verkoper van deze zaak een koopovereenkomst aangegaan. Deze koopovereenkomst is bindend voor beide partijen en kan/mag niet éénzijdig worden opgezegd. Dus is de verkoper is aan jou verplicht om het product te leveren. Mocht de verkoper hieraan niet kunnen voldoen dan is de ze verplicht om jou een vervangend product danwel een gelijkwaardig gelijkwaardig product te leveren.

Neem zeker geen genoegen met een tegoedbon als je toch van je koopovereenkomst af wil maar verlang je geld terug. Dit voor het geval dat je geen verder gezeur wil.
Aanbiedingen of magazijnuitverkoop hebben geen invloed op jouw consumentenrechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het alleen zou kunnen wanneer bij die 'aanbieding' erbij stond OP=OP! of 'beperkte voorraad'

Anders heb je recht op het product en de prijs van de overeenkomst die is aangegaan.
Ik heb eens bij een winkel een product willen kopen, maar die was er niet meer. Dus laten bestellen voor de prijs van de aanbieding.
Als zij daar niet mee akkoord gaan, dan kan je naar de geschillencommissie stappen. Ook omslachtig voor die 10 euro.

Het wordt nu voor jouw een principiële zaak. Dus ik zou ervan af zien. Zeker omdat je nooit met zekerheid weet of het niet gewoon een truc is om je extra geld af te troggelen. Daar hopen ze dan ook op.

Schrijf maar een mailtje, waarbij je aangeeft dat je het geen stijl vind en je dit zult melden bij diverse instanties en op het internet.
Als je al betaalt hebt, dan moet je het geld terugvorderen.

Maar ik zou dit koop niet laten doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van het bedrijf klopt niet: ze zeggen de printer niet meer te kunnen leveren omdat het is uitverkocht en ze zeggen vervolgens dat ze de printer wèl kunnen leveren maar dan tegen een andere prijs.
Maar dan was die dus NIET uitverkocht.
Of is het een iets andere printer?
In het eerste geval zou ik ze daarop aanspreken en in het tweede geval: tja, dan was je kennelijk te laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee opties: De nieuwe prijs accepteren of annuleren. Dat heet ontbinden van de koopovereenkomst. Je kunt bij internetaankopen altijd eenzijdig ontbinden zonder opgaaf van redenen tot 7 werkdagen na ontvangst van de aankoop. Dus mag je ook voor de ontvangst ontbinden.