Mag een ter dood veroordeelde die genoeg geld heeft zich laten cryoneren?

Zijn straf is de dood, en als het doel van het cryoneren ooit bereikt wordt zal hij weer leven...

Toegevoegd na 5 minuten:
Naar aanleiding van Fiederieke's antwoord:

Ik vraag niet om jullie MENINGEN. Dit is een vraag of het mag van de wet of niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als iemand ter dood is veroordeeld is het niet de bedoeling om hem in een later stadium weer in de maatschappij te laten terugkeren. Dus mijn antwoord is nee.

Mijn mening is van niet. De persoon is ter dood veroordeeld. Dan is het niet het doel dat deze persoon een kans heeft terug te keren in de maatschappij. Toegevoegd na 19 minuten: Nee. Er zijn vaste methoden voor ter dood veroordeelden. Ze kunnen in sommige plekken kiezen welke van de geselecteerde methoden ze verkiezen. Echter, in de meeste locaties staat in het rechterlijk bevel al vast welke methode gebruikt wordt. In geen enkel land wordt dood door bevriezing aangeboden.

De rechter hoeft in ieder geval niet te zeggen, Dat mag je nooit meer doen, dat is het grote voordeel, het zal nooit meer gebeuren.

De doodstraf die wordt voltrokken en de wijze waarop EN de tijd tussen "afleveren " aan de familie, welke vaak protocolair vastligt, maakt cryoneren bij voorbaat onsuccesvol. -Bij ophanging breekt (in het gunstigste geval) de nek, dus een hoge dwarslaesie. -Bij elektrocutie zijn alle organen gekookt. -Bij de gaskamer zit het lichaam vol met hemoglobinecyanide. -Bij de "spuit "zit het lichaam met een hoge mate van hyperkaliemie. In dit verband is het benoemen van schade door onthoofding en executiepeloton (geen hart meer) zinloos. Bij cryogeneren zelf is het moeilijk te stellen of persoon (hersen)dood of levend is, de hersenen geven weliswaar geen signalen meer af, maar dat kan ook niet bij -196 graden. Je geld investeren in een advocaat die je overal uitkletst, is de betere investering. Weliswaar zal cryoneren soms wettelijk (nog) niet verboden zijn,na de doodstraf ondergaan te hebben, maar bovenstaande lijstje toont aan dat iemand na voltrekking al heel erg dood is en ook niet gereanimeerd zou kunnen worden (dat lijkt me na de cryoperiode wel zo nuttig en noodzakelijk ) Cryoneren wordt dan wel heel letterlijk ; Cryo (zeer koud) Neren (geld verdienen). DUS ZELFS ALS HET MAG IS HET VOLSLAGEN ZINLOOS, zelfs als de procedure op zich op dit moment al beheerst wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100