Hoe kan het dat moeders ongestraft de omgangsregeling tussen kinderen en hun vader kunnen frustreren. Geen rechter die ingrijpt.

Ook rechters negeren de weet heel vaak door geen omgangsregeling op te leggen. Dat mag helemaal niet volgens het IVRK en volgens het EVRM. Het overkomt 7000 vaders per jaar en 16000 kinderen ( dat elk uur 2 kinderen die hun vader kwijtraken.
Kindermishandeling door justitie zelf dus.
Hoe kan het dat dat zo ontzettend grootschalig gebeurt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Het beste antwoord

Dit zie ik inderdaad erg vaak.
Er is een kentering zichtbaar alleen is die zeker minimaal, er is bepaalde dat in principe gezamenlijk ouderlijk gezag blijft bestaan en in alle gevallen wordt ook een ouderschapsplan opgesteld.
De verzorgende ouder (in vele gevallen de moeder) heeft inderdaad veel meer 'rechten', door de oprichting van het LBIO, is hun positie drastisch versterkt.
Er zijn mogelijkheden, wanneer er een omgangsregeling ligt, om deze te laten nakomen, alleen is het de vraag of dat in het welzijn van het kind is, aangezien het behoorlijk drastische maatregelen zijn.
Helaas is het achteraf veel te laat, maar het is voor de niet verzorgende ouder, van groot belang om zijn zaak voor de scheiding goed op orde te hebben en de omgangsregeling tijdens de scheiding zo goed mogelijk te regelen. Want zonder omgangsregeling ben je nergens. Het is mogelijk deze na de scheiding te laten wijzigen maar hiervoor is het noodzakelijk opnieuw naar de rechtebank te gaan, een kostbare en tijdrovende procedure.
Aangezien je niet de enige bent, het is slechts een schrale troost, is er een aantal organisaties die de rechten van de vader proberen te versterken, wellicht dat je daar contact mee kunt opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat u schrijft, weet ik al. Heb zelf een actiegroep opgericht, al 11 jaar geleden, in Den Haag met bewindslieden gesproken, raden v.d. kinderbescherming etc. etc. en toch gebeurt er niets.
In Moslimlanden komt het niet voor en het is de moeders ook heel erg sterk af te raden om het te proberen. Zij worden door de familie op non-actief gezet en daar staan geen straffen op. Geen enkele moeder die het dus in haar hoofd haalt. Als hier eens een stuk of 10 moeders bij wijze van voorbeeld de bak in zouden gaan, denk ik dat het afgelopen zou zijn. Maar "een moeder in de gevangenis, is niet in het belang van het kind" , zo reageren de softies.
De kinderen hun vader afnemen en opzadelen met het P.A. Syndroom is kennelijk wel in het belang van het kind.
Droevig dat het na vele generaties nog geen steek verbeterd is is een zgn ontwikkeld land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker vervelend, maar ik begrijp jouw vraag dan niet zo goed.

Andere antwoorden (3)

De wetgever heeft er iets aan proberen te doen door na een echtscheiding de regeling van de gezamenlijke ouderlijke macht in te stellen. Daardoor worden ouders gedwongen zelf afspraken te maken over de omgang met beide ouders. Als naderhand de moeder bv de omgang frustreert is er weinig tegen te doen. Niet veel meer dan het opleggen van een boete. Alle maatregelen gaan uiteindelijk ten koste van de kinderen.

Het is een vreselijk leed!!

Uiteindelijk is het toch het beste om de kinderen bij de verzorgende ouder met rust te laten, en slechts vanuit de verte wat belangstelling te tonen, in die gevallen waar de moeder negatief is over de vader.

Anders wordt het negatieve vaderbeeld er steeds meer bij kinderen ingeslepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeders hebben het eerste recht, daarna komt de vader. Staat zo in de wet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is het meest debiele antwoord wat maar mogelijk is.
Ten eerste staat dat in geen enkele wet. Integendeel.
Ten tweede : Als het in de wet zou staan, zou dat debiel zijn. Er zijn internationale verdragen, nationale wetten, waarin e.e.a geregeld is. Testboy1984a weet er geen zak van en zwamt over iets zeer ernstigs waar hij geen fuck van weet.
Sinds kort is het bij een echtscheiding verplicht eveneens een ouderschapsplan in te dienen waarin afspraken zijn vastgelegd over de kinderen. Pas als blijkt dat ouders er echt niet uit kunnen komen zal er met moeite de echtscheiding worden uitgesproken. Met behulp van het ouderschapsplan kan in ieder geval worden bereikt dat er dingen vastliggen die afgedwongen kunnen worden.
Verder kan er eventueel een procedure worden gestart voor nakoming omgangsregeling als wordt geweigerd de omgang plaats te laten vinden. Er kan dan enkel een dwangsom (boete per overtreding) worden opgelegd en worden uitgesproken dat eventueel met behulp van de politie het kind kan worden meegenomen, maar dat is natuurlijk wel erg ingrijpend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ouderschapsplan is mijn persoonlijke initiatief geweest en nu na jaren wet geworden. Dit kan en dat kan en zus zou kunnen en zo zou kunnen. Het punt is, dat dat allemaal niet gebeurt. Er is ook een internationaal verdrag voor de rechten van het kind en zelfs dat verdrag wordt met voeten getreden. Het is fictie en fake wat in nederland gebeurt. Moeders maken de dienst uit en niet Balkenende, niet Brussel, niet Shell. Het zijn de moeders die de boel hier dicteren. Alle wetten ten spijt.
Over procedures : Ik heb meer dan 100.000 euro geprocedeerd en ben nog steeds mijn kinderen kwijt. Nooit iets gedaan ten nadele van hen en ook nergens van beschuldigd. Gewoon een zeer liefhebbende en geliefde vader.
"Moeder" zit te janken en krijgt de kinderen toegewezen, die zij vervolgens ongestraft hun vader afneemt. Nu al meer dan 12 jaar.
Ik zou mijn eigen kinderen niet meer herkennen als ik hen zou tegenkomen op straat. Zij waren 2 en 5 jaar. Nu 14 en 17.