Mag je vroegtijdig school verlaten als je geen startkwalificatie hebt?

ik ben nu 17 jaar oud ben niet in het bezit van een startcwalificatie.

ik wil graag mijn huidige oplijding beindigen omdat het toch niks voor mij is. ik zal dan in september mij nieuwe opleiding beginnen.

mijjn vraag is mag je met een grondige reden of uitzondering je opleiding stoppen voor dit school jaar.
groetjes bente

een jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Je bent leerplichtig als je onder de 18 bent en geen startkwalificatie hebt. Ga praten op school met je mentor over een oplossing.
tinus1969
een jaar geleden