Kan ik mijn vader aanklagen ?

Kan ik mij vader aanklagen ?
Het verhaal zit zo toen ik 18 werd bood mijn vader aan om mij zaken te regelen. Met mijn zaken regelen bedoel ik dus mijn zorgverzekering autoverzekering wegenbelasting ect ect . Dus ik betaalde elke maand trouw aan mijn vader maar wat blijkt hij heeft nooit betaalt .Nu zit ik dus met een hoop schulden . De vraag is kan ik mijn vader hier voor aansprakelijk stellen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (9)

Natuurlijk kun je dat! Hij is nalatig geweest, heeft je voorgelogen! vraag om advies bij een juridisch kantoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, voorgelogen.... eerder bezwendeld! En dat door je pa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik kan me een teleurstelling en boosheid voorstellen! Waarom heeft hij t gedaan, dat zou ik dan weer willen weten!
Als je dat niet zwart op wit hebt, maak je geen schijn van kans. Het is jouw woord tegen het zijne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is te hopen dat jij via bankafschriften kan aantonen dat jij je vader iedere maand betaald hebt, dan heb je een grote kans, ga eens naar een advocaat en vraag of deze iets voor je kan doen, meestal is zo'n eerste gesprek kostenloos en kun je voor verdere hulp gefinancierde rechtshulp krijgen, je hoeft dan ongeveer 100 euro zelf aan de advocaat te betalen, ik zou eerst naar je vader toe gaan en vragen of hij je schulden overneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat je niet in je recht staat.
Mijn vader gaf mij 1 jarig 'brommerverzekering cadeau' dit bleek hij ook nooit te hebben betaald waardoor ik een flinke geldsom moest betalen. Je kan in beroep gaan, maar verlies dit toch. Vervolgens moet je alsnog en de rekening betalen en het gerecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min op een waargebeurd verhaal?? Vreemd...
Je zou het kunnen proberen,maar ik denk dat je weinig kans maakt omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het betalen van je verzekeringen enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als jij kunt aantonen dat jij die afspraak hebt gemaakt heb je een kans.

Als jij kunt aantonen dat jij maandelijks een bedrag aan je vader hebt betaald dat overeenkomt met de bedragen die hij voor jou zou betalen heb je een klein kansje.

Sterker sta je als je een getuige hebt of iets op schrift.

Echter blijft als een paal boven water staan dat uiteindelijk toch jij verantwoordelijk blijft dat de bedragen betaald moeten worden, jij zult ze eerst moeten betalen en daarna terugvorderen bij je vader.

Ook de boetes die vanwege te laat betalen kan je proberen terug te vorderen bij je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan of deze afspraak officieel is vastgelegd via de rechter of dat dit iets was tussen jullie twee.

Primair is de regel dat je ten alle tijden ZELF verantwoordelijk bent voor je eigen financiele zaken TENZIJ je handelingsonbekwaam bent verklaart.

Je kan je vader aan klagen. Het feit dat hij je vader is maakt hierbij niets uit.

Hiervoor heb je wel een advocaat nodig. Ga hiervoor naar het juridisch loket of naar bureau sociaal raadslieden. Zij kunnen je gratis advies geven en eventueel doorverwijzen naar een specialiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je doen, maar is feitelijk zinloos want een rechtszaak kost een vermogen en van een kale kip valt niets te plukken.
Het beste is denk ik proberen je vader zover te krijgen dat hij de schuld die jij hebt opgelopen, betalen gaat, misschien elke maand een vast bedrag. Doet hij dat niet, dan moet je vrees ik je verlies accepteren. Hoe komt het dat je niet eerder iets van die verzekeringsmaatschappijen etc. hebt gehoord? Normaal krijg je wel een aanmaning van die clubs! Nooit je post opengemaakt?
Feit is dat je als meerderjarige zelf aansprakelijk bent .Volwassen worden, beter nadenken en elke envelop openen.
Uiteraard is het treurig dat je je eigen vader niet kan vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanklagen kan je altijd maar of je dat gaat winnen is de vraag? In ieder geval zal het jou niet lukken om via de rechter je vader opdracht te geven jouw lasten te betalen....of om je vader jou je geld terug te geven.
Ik snap niet waarom jij je vader je lasten laat betalen, je bent 18 jaar en hoort dit zelf te doen, hopelijk heb je er nu iets mee geleerd al vind ik het wel heel erg van een vader om zijn eigen kind financieel te belazeren.....