Pizza gehaald maar niet gevraagd om te betalen, wat kan dominos nu doen?

Hallo mensen

Ik heb een vraagje, ik heb vandaag pizza gehaald bij dominos en heb niet moeten betalen. Er waren daar alleen jobstudenten die niet wisten wat ze moesten doen. Dus uiteindelijk kreeg ik mijn pizza en kreeg in een “smakelijk” en dat was het. Ik wist dat ik moest betalen maar heb het niet gedaan omdat hij het niet vroeg. En nu spammen ze mij met whatsapp en telefoontjes van “wij zouden het fijn vinden als je de openstaande schuld van 50 euro bij dominos betaald” maar kunnen ze dat nu afdwingen of moeten ze hun loss gewoon nemen. Ik denk zelf dat ze niet veel kunnen aangezien ik het heb gekregen en zij niks hebben gezegd.

Maar goed als ik moet betalen dan doe ik dat wel,

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Jij bent naar mijn mening net zo goed fout geweest door niet te zeggen dat je nog moest betalen.Het zou gewoon netter zijn geweest als je dat even gemeld had. Zou gewoon het bedrag dat je had moeten betalen betalen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij ga je bij het kopen van een pak melk in een supermarkt al een koopovereenkomst aan met betaalverplichting. Dus betalen zul je links of rechtsom toch.
Ivana
4 jaar geleden
Ga er morgen even langs en zeg dat er iets mis is gegaan. Gewoon betalen zou je sieren. En bovendien heb je dan een gerust geweten.
jc54
4 jaar geleden
Was toch wel een hele grote pizza, van €50,-...........

Antwoorden (3)

In principe kan Dominos jou niets maken, want zij hebben de fouten gemaakt.
Bedenk echter, dat de jongens die daar werken opdraaien voor hun eigen fouten; de kassa wordt altijd gecontroleerd en zij moeten dus spekken.
Als jij zelf zou werken in een winkel en een niet-betaal-fout maakt zou jij ook blij zijn met de eerlijkheid van de klant. Ga dus even langs Dominos en betaal wat je er hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wettelijk gezien ben je een overeenkomst aangegaan. In ruil voor een bedrag krijg jij je pizza's. Domino's heeft hun product geleverd, jij hebt niet voldaan aan je betalingsverplichting. Er is ook geen enkele grond voor het ontbinden van deze koopovereenkomst. Dat ze daar niet opgelet hebben maakt helemaal niets uit.

Juridisch gezien heb je dus geen poot om op te staan. Mocht je niet betalen, dan zou Domino's kunnen besluiten de stap naar de rechter te nemen. Of ze dit ook doen voor 50E kan ik niet inschatten. Het is beter om gewoon te betalen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
Ik vind het onfatsoenlijk wat jij doet: Als jij wel weet wat je moet doen, maar de jobstudenten niet, vind ik het niet sociaal om niet te betalen. Ik snap niet dat je dan gewoon wegloopt.
Sorry hoor, wat een kromme denkwijze (ze vroegen het niet, zucht).
Nu noem jij het spammen......
Ik noem dit: asociaal.
Pieterke
4 jaar geleden
Of ze sturen een incassobureau op je af. Daar wil je ook niets mee te maken hebben.
Je bent een mondelinge koopovereenkomst aangegaan.
Je bestelde een pizza bij Domino’s. Domino’s heeft deze pizza overhandigd.

Een plicht die je dan als koper hebt, is: betalen.

Terug naar de situatie:
Je neemt een product af (de pizza).
De specificaties zijn vastgelegd in hun systeem (normaal verschijnt dan ook een bon). Dat zal ook zo zijn, omdat ze nu bemerken dat de bon niet betaald is.
Jij hebt de ‘deal’ niet afgesloten (niet betaald). Ofwel, er is geen afgesloten akkoord, wat wel dient te gebeuren bij een mondelinge koopovereenkomst.

Kijk bij de bron eens onder de kopjes:
Wanneer heb ik een mondelinge koopovereenkomst?
Ik heb een koopovereenkomst. Wat zijn mijn rechten en plichten?