Stel de witte auto rijd tijdens het weg rijdend autospiegel van de zwarte auto er af ,wie is er fout?

Deze 2 auto,s staan ongeveer een auto zijspiegel uit elkaar.
En aangezien ze albei andersom staan is de kans groot dat de zwarte spiegel er af wordt gereden door de witte auto.stel dat gebeurt,
(Zoals u ziet staat de witte auto ook nog eens dubbel geparkeerd!)
wie is er fout en wat kan de zwarte auto hier tegen doen als dit gebeurt?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
crispy
2 jaar geleden
De witte auto heeft geen rechter buitenspiegel.
Inekez1
2 jaar geleden
Zo te zien is de spiegel van de zwarte auto handmatig inklapbaar. Als ik de witte auto weg zou moeten rijden, zou ik die spiegel even inklappen, voorzichtig achteruit rijden en dan voor vertrek die spiegel van de zwarte auto weer even netjes terug in positie zetten. Dat kan allemaal best zonder schade. Het gaat om 2 kleine autootjes, zelfs in het parkeervak is nog ruimte om te draaien dus zolang de auto's zich naast elkaar bevinden kan de witte (of zwarte als die eerst weg wil) gewoon recht achteruit rijden en daarna pas de draai in zetten.

Antwoorden (1)

De bewegende auto is altijd fout; een stilstaande auto kan geen schade veroorzaken.
Bij schade eigenaar witte auto aansprakelijk stellen.
tinus1969
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Inderdaad, zo simpel is het eigenlijk gewoon.
Ook als de zwarte auto eerst vertrekt en schade maakt aan de witte auto (of aan de eigen auto), dan is de zwarte auto fout. Dat de witte auto over de streep geparkeerd staat geeft de zwarte auto niet het 'recht' om dan maar schade te veroorzaken bij het wegrijden.