Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je op de Noordzee bent tussen Nederland en Verenigd Koninkrijk. Ben je dan buiten werelddeel Europa?

Ik weet wel dat je dan in geen enkel land bent. Dus in internationaal gebied. Ik vraag me dus af of dat ook voor continenten geldt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja want in de meest gangbare interpretatie van het begrip "werelddeel" ben je op zee niet in een werelddeel.

Een werelddeel is een politieke, culturele en historische onderverdeling van de wereld. Binnen de sociale geografie bestaat geen eenduidige definitie maar het gaat dus vooral om staten en volkeren. Zeegebieden, zoals het continentale plat, waarop de Noordzee ligt, worden dus meestal niet tot een werelddeel gerekend.

Dat is overigens anders bij het begrip "continent". Dit komt uit de geologie. Hoewel er vaak ook wel hetzelfde mee bedoeld wordt, heeft het woord toch een iets andere betekenis. Continenten zijn delen van de aardkorst met een relatief grote dikte en lage dichtheid. Hiertoe worden ook ondiepe delen van zeeën gerekend zoals het continentale plat gerekend.
(Lees meer...)
Poet
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding