Zijn gedeelten van oceanen eigendom van landen?

Of zijn de meeste oceanen staatloos?

erotisi
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (2)

Het grootste deel van de oceanen hoort bij geen enkel land, afgezien van een strook langs de kust.
Bron: Atlas van de wereldgeschiedenis, uitg. Nieuw Amsterdam, uitgave 2021.
2 jaar geleden
erotisi
2 jaar geleden
Wat zou je geboorte plaats zijn als je op de oceaan geboren wordt?
SentWierda
2 jaar geleden
De geboorteplaats is logischerwijs het schip, dus de naam van het schip.
Afgelopen week is meerdere keren aan de orde geweest dat tijdens de komst van de KNIL-militairen en hun gezinnen vele baby's op een schip zijn geboren. De schepen waren een groot deel van de tijd op o.a. de Indische Oceaan,.
tinus1969
2 jaar geleden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Birth_aboard_aircraft_and_ships
Stateloos tenzij binnen de 12 mijlszone van een land