Wie heeft recht op geldteruggave bij vertraging met een NS businesscard? De werkgever of werknemer?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Vraagt het je werkgever, die betaald er voor.
Als zij het goed vinden is er niemand die bezwaar kan maken.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
De vraag werd heel kort geleden ook al gesteld en beantwoord...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Die vraag was verwijderd zonder antwoord, Hanneke.

Antwoorden (1)

De werkgever want die betaald de kaart en jouw salaris.
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De werkgever zal in de praktijk nooit de aanvraag voor de 'geld terug bij vertraging'-regeling doen. Betekent dit 1) dat je die keuze voor een aanvraag zelf, als werknemer, kunt maken en 2) dat je vervolgens het rekeningnummer van de werkgever moet invullen? Is hier ook een wettelijke grondslag voor waar je jouw antwoord op baseert?
Computoon
3 jaar geleden
Geld terug krijgen voor iets dat je geen geld heeft gekost, gaat in tegen het gezonde verstand. Dat is net zo raar als een winkel die korting uitbetaalt op een product dat je niet hebt gekocht. Dit hoeft niet met wetgeving te worden dichtgetimmerd.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de werkgever het geld krijgt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar Computoon, de werkgever zal dit in de praktijk nooit doen. Hoe zie je dit dan voor je? Of nooit gebruik maken van de regeling, ofschoon zowel werknemer als werkgever hier hinder van vinden? Want waarom zou je als werknemer in eigen tijd een aanvraag doen voor geld terug bij vertraging, zonder dat je hier zelf iets aan hebt?
tinus1969
3 jaar geleden
@pompiedom, dat je werkgever het geld niet terugvraagt is de keus van je werkgever. Jij hebt dan nog steeds geen recht op dat geld.