Wat is een 'afschrift van het verzoekschrift'? zie uitleg

Bij mijn bezwaarschrift die ik heb ingediend voor het alsnog verkrijgen van een visum voor mijn vriend, ontbreken er zes afschriften van het verzoekschrift. deze moet ik dus nog toevoegen alleen weet ik niet wat er hiermee wordt bedoeld? Moet ik gewoon 6 kopieen verzenden van de bezwaar?

Toegevoegd na 14 minuten:
Na het indienen van de bezwaar kreeg ik een brief terug met de volgende tekst: 'uw beroep kan niet op de rol geplaatst worden aangezien:
- zes afschriften van het verzoekschrift ontbreken ( er ontbreken dus 6 afschriften)'

De oorspronkelijke verzoek voor visum hebben ze niet teruggeven, dus dit kan het niet zijn. wel hebben we de afwijzing in brief geekregen.

Toegevoegd na 24 minuten:
in het wetboek staat er :
''op de rol worden niet geplaatst:
beroepen zonder afschrift van het bestreden akte of van het stuk waarbij de handeling ter kennis is gebracht van de verzoekende partij.''

Dus ik neem aan dat ik de beschikking zesmaal moet kopieren en toevoegen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het zou best eens waar kunnen zijn, dat je dit bezwaarschrift in zesvoud moet indienen.
Dat moet wel ergens in de kleine lettertjes vermeld staan.
jc54
13 jaar geleden
Een bezwaarschrift wordt altijd ingediend op een afwijzing op een verzoekschrift.
Dus: er is een verzoek ingediend om een visum te krijgen.
Daarop is een afwijzing gekomen, in een zg voor beroep vatbare beslissing. Dan begin je met bezwaar te maken. En dan willen ze 6 (?) copieeen van het oorspronkelijke verzoekschrift.

Toegevoegd na 19 minuten:
ja, het vraagtekentje achter 6, dat ik plaatste, sloeg op het aantal. Ja, je moet copieen van het verzoekschrift meesturen.