heeft mijn partner ook recht op verlof ?

mijn schoonzus is overleden . heeft mijn partner nu ook recht op een dag verlof ook al zijn we niet getrouwd en wonen we niet samen ?

Toegevoegd na 39 seconden:
dan gaat het dus om de vrouw van m'n broer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee - hij zal dan een snipperdag of overuren moeten opnemen.

Het beste antwoord

Nee, helaas.
Als je
* geen geregistreerd partnerschap hebt.
* geen samenlevingscontract hebt.
* geen huwelijkscontract hebt.

Dan gelden dus niet de regels voor huwelijk en daarmee gelijkgestelde situaties.
Dat is iets waar je voor kiest om op die manier je relatie te beleven.
Prima, maar dit zijn de consequenties.

Want:
Wie bepaalt dan dat jouw partner jouw levenspartner is?
Ik heb in de praktijk - je wilt niet weten hoe vaak - misbruik zien maken, smoezen horen gebruiken, om een extra vrije dag te bemachtigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zit inderdaad wat in ja.
bedankt

Andere antwoorden (3)

Nee, als jullie niet getrouwd zijn, dan zal hij een snipperdag moeten opnemen.
(tenzij die schoonzus zijn zus is, maar daar ga ik niet van uit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je antwoord juist is, dan wordt een relatie met een boterbriefje gediscrimineerd t.o.v. een stel dat dat papiertje niet heeft. Klopt je antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat niet als discriminatie. Ze hebben een relatie, maar zijn niet getrouwd en wonen niet samen. Kortom: ze zijn gewoon vriend/vriendin en daarvoor gelden andere regels. Ander leuk voorbeeldje: Als zij samen een reis boeken en ze gaan uit elkaar voordat de vakantie plaatsvindt, dan is het geen geldige reden voor een annuleringsverzekering omdat ze niet getrouwd zijn / geen samenlevingscontract hebben. Kortom: In dat geval krijgen ze bij annulering ook geen geld terug (en dat weet ik uit ervaring uit mijn familie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo vat ik het ook niet op
bedankt voor je antwoord
Gecondoleerd met dit verlies. Als je een schappelijke baas hebt zal hij zeggen, deze dag krijg je van mij. Formeel heb je geen recht op een speciale vrije dag helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel heb je er geen recht op. Maar in overleg met personeelszaken wordt in dit soort zaken 'iets geregeld'.