als je boete krijgt zijn ze dan verplicht een bewijs van procesverbaal te geven?

ik ben vandaag gecontoleert ik was op een water waar het niet wetend verboden was te vissen hij noteerde de naam van mijn vismaat en zei dat het een gedeelde boete was maar hij heeft geen pasje laten zien en geen bewijs van proces verbaal overhandig dit is toch fout?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, dit is niet verplicht. Ondanks het feit dat veel mensen dit denken is het fout. Dit proces-verbaal is namelijk niet de echte boete, dat is namelijk de envelop die je binnen 6 weken krijgt. Als je dit niet hebt gekregen, doet dit niets met de boete, deze blijft staan. Geldt ook voor het feit dat hij geen identificatie heeft laten zien. Alleen een Agent in burger is in principe verplicht om zijn identificatie te laten zien, anders moet dit alleen als jij er om vraagt. Je zult dus binnenkort een envelopje op de deurmat krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met 'als je dit' bedoel ik het proces-verbaal