Mijn telefoon is door de politie in beslaggenomen. Tot hoelang mogen ze me telefoon in beslag nemen ?

Mijn telefoon is in beslaggenomen afgelopen vrijdag. Omdat ik op hetedaad ben betrapt met een overschrijding. Ze hebben me telefoon in beslag genomen voor meer informatie. Nu is mijn vraag binnen welke termijn moet ik hem terug krijgen ? Is er ergens een site waar alles duidelijk op staat ? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
15.2K

Antwoorden (3)

Als je de politie even belt (0900-8844) en het daar vraagt dan heb je je antwoord. Als je telefoon geldt als bewijsmateriaal in een strafzaak dan mogen ze hem zo lang vasthouden als nodig is, dus tot de rechtszaak, of zelfs nog langer als het om iets zeer ernstigs gaat.

Wel ben ik er heel benieuwd naar welke "hete daad" je gepleegd hebt dat ze je telefoon in beslag nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoelang een object door justitie onder zich wordt gehouden voor nader onderzoek bepaalt mede de officier van justitie.

Justitie kan aan de hand van het onderzoek bepalen dat een object onder zich te houden en een rechter dan tot verbeurd verklaring verzoeken.

Als het goed is heb jij bij de inbeslagname een bewijs tot inbeslagname gekregen, hierop staat wat je moet doen om meer informatie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zelfs zo zijn, weet dit uit ervaring, dat je je geld of telefoon helemaal niet terug krijgt.