Iemand bedreigt naar de politie te gaan omdat ze denkt dat ik haar email adres heb gehackt, maar ik heb het helemaal niet gedaan. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als jij niks misdaan hebt dan kan ze dat niet hard maken en dus zal ze met harde bewijzen moet komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Laat het haar lekker doen, als je het niet hebt gedaan kan ze niks bewijzen en maakt ze geen enkele kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets! Als je niets gedaan hebt ben je niet schuldig en hoef je je ook niet vroegtijdig te verdedigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks doen. Zij zal het moeten bewijzen. Als je het niet gedaan hebt zal er ook geen bewijs te vinden zijn. Toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets helemaal niets en zelfs er niet eens op reageren! Als jij niet op haar bedreiging reageert, wordt zij zelfs banger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ze maar hun gang gaan. Ze komen er dan toch achter dat je het niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent in nederland onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is een aangifte op basis van enkel een vermoeden belandt waarschijnlijk uiteindelijk gewoon in de prullenbak als je niks gedaan hebt heb je ook niks te vrezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangeven dat je graag met haar meegaat naar de politie om dit te helpen onderzoeken, omdat jij zeker weet dat jij het niet was. (En dan ook meegaan he).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Decomma, waarom zou jij iets moeten doen voor iets wat je niet gedaan hebt? Ze heeft ook geen bewijzen dus laat ze lekker gaan, als blijkt dat de aangifte tegen jou ongegrond is wordt die aangifte OF in de papierversnipperaar gedumpt OF zij krijgt proces verbaal voor het doen van een valse aangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dr aanmoedigen om aangifte te doen!! Dan krijgt zij problemen als jij het niet hebt gedaan!

Quote van bron:
"Doen van valse aangifte, valse beschuldiging (lasterlijke aanklacht) en valse melding. Als iemand slachtoffer is geworden van een strafbaar feit, dan kan hij daarvan aangifte doen bij de politie. Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld bij wet, in artikel 188 Wetboek van Strafrecht. Als tijdens een onderzoek blijkt dat een persoon valse aangifte heeft gedaan, dan wordt vervolging tegen de aangever ingesteld. De door de politie gemaakte kosten worden op hem verhaald"

Dan riskeert ze een gevangenisstraf van 1 jaar en/of een boete tot € 1.1250,-

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Dat zal ze niet krijgen, aangezien het om een klein vergrijp zal gaan in dit geval.. maar je kunt het haar misschien op deze manier duidelijk maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand aanmoedigen om een ander in de problemen te werken lijkt me niet echt nodig. Ze moet gewoon niks doen.
Simpelweg: Niets.

Indien je de waarheid spreekt zal er geen bewijs zijn. De politie kan niemand straffen zonder bewijs. Dus het zal haar niets opleveren.