Waar vindt ik een Jurist advocaat die mij kan helpen?

Waar kan ik terecht om een jurist/advocaat met spoed te krijgen. Ik heb contact gehad bij een juristen loket, maar die zeiden dat ze mij niet konden helpen. Het gaat over een logo (design) die van mij gestolen is. Ik wil niet zelf een rechtzaak starten, maar het conflict is nu opgelopen dat de persoon met bedrijf dreigt om naar de rechter te gaan. Omdat ik daar niet in thuis ben en bang ben dat ik niet weet hoe ik mij moet gaan verdedigen zoek ik hulp.

Maar het probleem is dat ik nergens terecht kan, omdat het blijkbaar iets specifieks is. Omdat het om een design logo gaat die gestolen is.

Ik ben op zoek naar hulp, maar kan geen advocaat inhuren. Dat is te duur voor mij. Ik weet wel dat er iets is waarbij ik dan zou kunnen aankloppen, zeiden ze mij. Maar kan niet vinden waar, en het moet ook met spoed, omdat ik steeds meer bedreigingen krijg en dan niet meer een overzicht over mijzelf kan houden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe kan je bewijzen dat het van jouw is?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb de psd, waarin het ontwerp staat.
Abcde
3 jaar geleden
Misschien heb je recht op een toevoeging daarmee wordt een deel van de advocaatskosten betaald door de overheid.
https://www.rechtsbijstand.nl/over-mediation-en-rechtsbijstand/wat-is-gesubsidieerde-rechtsbijstand/wat-is-een-toevoeging
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ga kijken, bedankt. Mocht iemand of jij nog tips hebben, alvast bedankt!

Antwoorden (1)

Je vraag is: Waar vind ik een jurist of advocaat die mij kan helpen?

Een advocaat kan je vinden op de website van de Nederlandse orde van advocaten: https://www.advocatenorde.nl/. Een eerste gesprek met een advocaat kan gratis zijn, dus dan heb je geen kosten. Overigens begrijp ik niet hoe je al zeker kan weten dat een advocaat te duur voor je is, want je kan niet op de hoogte zijn van alle tarieven.

Je schrijft iets over een juristenloket, maar ik weet niet zeker of je bij Het Juridisch Loket bent geweest. De website daarvan is https://www.juridischloket.nl/. Hulpverlening daarvan is gratis; als men je daar niet zelf kan helpen, verwijst men je door.

Eventueel kan je nog proberen de hulp van een rechtenstudent in te schakelen. Velen van hen vinden het gewoon leuk om in zo'n zaak van jou een advies te schrijven. Mogelijk kan je met hen in contact komen via een studievereniging van rechtenstudenten.
Antoni