Moet ik bij de kvk staan ingeschreven als de klant niet direct om geld vraag?

Ik wil op afstand, via Skype mensen met depressie-/identiteit problematiek helpen. Het plan is om mensen te vragen wat ze kunnen besteden/het waard vinden. Is op deze manier geld verdienen toegestaan zonder een inschrijving bij de kvk?
Als ik de klant niet direct om geld vraag

4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik hoop vooral dat je weet wat je doet... Het klinkt alsof je geen opleiding hebt als therapeut. Er zijn erg veel malafide “hulpverleners” die juist mensen van de regen in de drup helpen.
Zelf ervaring hebben met depressies betekend niet dat je in staat bent of de kwaliteiten heb t een ander juist te helpen. Elke depressie en persoon is anders.
Pieterke
4 jaar geleden
Helemaal eens met Manonnetje33. Je bedoelt het waarschijnlijk goed maar zonder de nodige kennis kun je mensen juist dieper in de ellende storten.
Erna55
4 jaar geleden
@Rudge : waarom denk je dat je voldoende bekwaam bent om mensen te helpen met depressie en Identiteitsproblemen ? In welke methodieken ben je opgeleid ?
SentWierda
4 jaar geleden
Alleen als je een gekwalificeerde opleiding hebt is het zinvol en verantwoord om mensen met psychische problemen te helpen. Bovendien is levenservaring een groot pluspunt. Mocht je niet voldoen aan deze vereisten, begin er dan niet aan - het heeft dan veel weg van beunhazerij.

Antwoorden (1)

Je gaat deelnemen aan het economische verkeer en vraagt in principe een vergoeding voor je diensten.
Dat is een reden om je in te schrijven. Maar in jouw geval zou ik het pas doen als sprake is van een serieuze bron van inkomsten.
Tot die tijd zou ik je inkomsten alleen bij aangifte inkomstenbelasting opgeven.

Je wilt via Skype mensen met een depressie en identiteitsproblematiek helpen. Besef wel wat je doet: zonder zorgvuldige anamnese (en psychologie-opleiding) kun je onbekende mensen eventueel nog verder ontregelen in plaats van helpen.
Ik lees elders dat je twee mbo-opleidingen niet afgemaakt hebt...
Toegevoegd op 13 februari 2020 15:12: bron
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus SimonV. Eens vooral met je laatste stuk. Zie mijn reactie.