Proeftijd kinderopvang

Mijn kindje gaat nu voor de 2e keer voor proef naar het kinderdagverblijf. Er zijn 5 proefdagen en 1 februari gaat mijn kind echt voor vier dagen. Nu is het zo dat ik bij een ander kinderdagverblijf een beter gevoel heb.. Dichterbij en nog een paar dingen. Kan ik nu nog meteen weg daar? Of zit ik aan een opzegtermijn vast? Mijn kindje zit immers
Nog in de proefdagen...

Toegevoegd na 28 minuten:
Ohja ik heb nOg geen contract getekend !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
sterredag
13 jaar geleden
Heb je in de gaten dat er vaak wachtlijsten zijn en ben je al op de hoogte van een eventuele wachtlijst van het andere kinderdagverblijf? Kortom eerst dat controleren voordat je de ander afschrijft anders zit je straks met een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je niets hebt getekend is een mondelinge afspraak ook geldig.

Antwoorden (3)

Dat verschilt per kinderdagverblijf. Ik denk wel dat er een opzegtermijn is. Je kindje is immers al 'ingepland' in het rooster van het kinderdagverblijf. Bij het inschrijven van je kindje heb je vast informatie op papier ontvangen. Hier zou het in moeten staan. Anders even informeren bij het kinderdagverblijf of op het hoofdkantoor (als dat er is).

Is er op dat andere kinderdagverblijf wel plek? Kan je kindje daar per 1 februari terecht? Anders zou je eerst nog naar het ene kdv kunnen gaan en wanneer er plek is op die andere daar naartoe gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je met 'proeftijd' de z.g. 'wendagen die sommige kinderopvangorganisaties hanteren. Het gaat hierin om de startdatum van de opvang zoals is vastgelegd in het door jou/jullie ondertekende contract. Ná deze start datum van de opvang, is meestal een opzegtermijn van toepassing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt meteen weg als je wilt, dat kan altijd maar waarschijnlijk heb je een opzeg termijn van 2 maanden dat is gebruikelijk dus die moet je wel betalen
dan zul je dus 2 maanden dubbel betalen

Dat is erg duur maar zou ik je eigenlijk toch aanraden boven je kind eerst naar de ene opvang laten sturen als als hij/zij dan net is gewend weer weghalen

Toegevoegd na 1 uur:
Als je geen contract hebt wordt het wel lastiger voor ze om een opzegtermijn te hanteren, bij koop geldt een mondelinge afspraak maar dat lijkt me hier sterk, ik zou er daar eerlijk over gaan praten denk ik