Bier drinken op straat, mag dat?

Op koninginnedag zie ik altijd heel veel mensen bier drinken op straat. Maar op de andere dagen van het jaar zie ik dat bijna nooit.

Daarom mijn vraag: mag je op straat, of in een openbaar park, bier of andere alcoholische dranken drinken, of is dat verboden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij wet is verboden dronken over straat te gaan maar het drinken van alcohol niet. Het kan wel met een APV verboden zijn gemaakt.

In de binnenstad van Rotterdam niet in ieder geval! Daar is het verboden!

Ligt aan de gemeente. Dus zeer verschillend.

ja, het is verboden, en je krijgt een boete van ± 50 euro, en je raakt je drank kwijt. maar als je openbaar dronken bent, is het nog duurder ± 75 euro. (in de link, moet je niet de eerste lezen, maar wel wat verder kijken.)

Bronnen:
http://forum.scooterforum.net/forum/f38/bo...

Nee, dat mag niet. Je mag officeel niet auto rijden, fieten en niet te voet(alleen onder begeleiding van 21+ nuchtere persoon) als je meer dan o,5 promillage hebt.

Ik denk dat het per gemeente verschillend is... net als dat er verschil is of je onder het lopen een enkel biertje drinkt óf dat je in een groep in de stad hangt of in het park je helemaal klem aan het zuipen bent...

In veel gemeentes staat in de algemene plaatselijke verordening dat je op straat geen alcohol mag drinken. Voor straatfeesten op koninginnedag, bevrijdingsfestivals, carnaval etc., wordt er meestal een vrijstelling afgegeven.

Het is verboden om op straat alcoholische dranken te drinken. Een vriend van me heeft er laatst nog een boete voor gehad. Echter wordt er tijdens bijvoorbeeld Koninginnedag een soort van gedoogbeleid ingesteld. De politie heeft op zo'n dag al genoeg te doen.

Mag niet, alleen op terassen van horecagelegenheden...

Bij ons in de kroegenstraat mag het wel op Koninginnedag, althans, tot 20 uur...

nee ....de meeste mensen kunnen zich dan niet gedragen ,

Kijk een in de APV (Algemene plaatselijke verordening) van je gemeente wat er geregeld is. Het valt in ieder geval nooit onder de verkeerswetgeving omdat de wetgever er voor gekozen heeft dat alleen strafbaar te stellen voor bestuurders, dus ook fietsers.

Bier drinken opstraat mag niet, omdat dit verboden is bij gemeentelijke wetgeving.

Nee, dat mag niet. Op Koninginnedag gelden plaatselijke verordeningen

de ene gemeente mag het wel de andere weer niet niet te peilen

Ik zie tegenwoordig steeds vaker van dan verbodsborden met een bierglas er op. Ik kan er geen plaatje van vinden. Maar waar zo'n bord hangt, mag je dus niet over straat met een alcoholische drank. En verder mag het in Nederland wel op de meest plaatsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100