Ik word aansprakelijk gesteld voor een fietsongeluk waarbij iemand heup gebroken heeft, hoe kan ik me verweren?

waarbij die persoon jammerlijk haar heup brak we konden er beide niks aan doen het was overmacht dat zij een agent na een tijdje werd ik gebeld en dat was die persoon ze vroeg of ik bereid was om haar batterij van haar fiets kon vergoeden en dan was voor haar de zaak rond. heb ik gedaan. nu kreeg ik een tijdje terug van menzis dat is haar ziektekosten verzekering een brief waarin stond dat ik de veroorzaker was en dat ze mij aansprakelijk stellen ik was toen niet wa verzekerd.het gekke is dat ik nooit iets heb ondertekend en die vrouw ook niet.er staat ook geen art van het wetboek bij en ook geen bewijzen bij die brief alleen de medische kosten.9000 euro!Kan dat zo op die manier?ps die vrouw remde ook niet ik zag haar aankomen zij mij niet dus zij reed tegen mij aan en kwam toen heel ongelukkig ten val ik weet ook niet wat er in het politierapport staat terwijl een agent zij dat het overmacht ?ps er is ook nooit een schadeformulier of iets dergelijks ondertekend ook niet door het slachtoffer kunt u helpen bvd groet Ron

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zou naar juridisch loket gaan
Abcde
4 jaar geleden
Misschien heb jij door de batterij te vergoeden onbedoeld schuld bekend?
Inekez1
4 jaar geleden
Was je zelf ook met de fiets? Of met auto of brommer/scooter?
Castle
4 jaar geleden
Zoals Ritsuka zegt even naar een juridisch loket (wetswinkel) gaan voor juridisch advies. Daarnaast kun je aangeven dat je de batterij vergoed hebt vanwege de 'schrik' die je nog had van het ongeluk en je dus even van de kaart was.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Begrijp ik het goed dat er politie bij was? Dan moet toch duidelijk zijn wie er voorrang had? Overigens: nogal stom om geen WA-verzekering te hebben - dat is niet voor niets verplicht, juist omdat zoiets kan gebeuren.
bamibal
4 jaar geleden
@HannekeJanssen Een WA-verzekering is alleen verplicht voor bijvoorbeeld auto en motor. Daar is hier geen sprake van. Bij een fietsongeluk kan schade geclaimd worden bij een eventuele aansprakelijkheidsverzekering, maar die is niet verplicht.

Antwoorden (1)

Met alle papieren naar een advocaat stappen en die het uit laten zoeken.